East side

Zadnje čase sem veliko časa preživel v družbi trenerjev. Uveljavljenih, tistih, ki svojo pot šele začenjajo in študentov fakultete za šport. Tako kot na vsakem seminarju, ki ga vodim, se je tudi v zadnjih treh vikendih pokazal enak vzorec:

– en udeleženec je nadpovprečen, obvlada vse, nekatere stvari celo nadpovprečno
– en si je že v naprej pogledal EGSA priročnik in zelo aktivno sodeluje pri licenciranju
– ostali si ne upajo “na dan z besedo” do konca in po končanem seminarju povprašajo stvari, ki jih mučijo že od uvodne ure

Najbolj zanimivi so mi tisti, ki seveda obvladajo zadevo, ki so do potankosti poučeni z vsem znanjem, ki ga premore internet, ki ga premorejo fakultete (to je po navadi žal manj od interneta), ki so na sebi in svojih strankah sprobali že skoraj vse, in seveda, vse dela. Tako se med kakšnim odmorom med vajami vedno razvije zanimiva debata, kjer se po navadi krešeta dve mnenji, na koncu pa ugotovimo, da sta obe pravilni.

Fitnes industrija je ena najhitreje rastočih, zato ni čudno, da se pojavlja vsak dan ena nova knjiga, nova internetna stran, nov licenčni program in seveda, novi pripomočki!

Prav pri novih pripomočkih se po navadi zakomplicira: kako jih pravilno uporabljati in zakaj?

Tako je bilo tudi s Kettlebelli, in na žalost še vedno je! Naj samo spomnim, da se FUNCKIONALNA VADBA NI SPREMENILA, SPREMENILI SO SE PRIPOMOČKI! Poleg tega, da je funkcionalna vadba eden večjih marketinških nategov v fitnes industriji. Amapk, vsak po svoje…

Z razvojem interneta se je seveda povečal internetni marketing, in na tem području ZDA seveda vladajo svetu. Ne bom trdil, da je vse, kar prihaja iz zahoda slabo, pravzaprav, da je veliko stvari zelo dobrih! Način podajanja znanja, strokovnost, rehabilitacija, rezultati… Vse je OK.

Še zmeraj pa vsi strokovnjaki v VSEH športih prihajajo iz vzhoda. Ni res? Pa poglejmo dejstva:

– gimnastičarji
– powerlifterji
– weighlifterji
– atleti (OK, 100m pustimo “Američanom”)
– ekipni športniki
– teniški igralci (ja ja, Rafa je car na pesku, kaj pa dekleta?)
– plavalci (OK, avstralija, vendar je vzhodno od nas 😉 )
– cirkusanti…

Se pravi, vsi športniki, vsi športi ki jih je CrossFit vzel za svoje prihajajo iz vzhoda, “mi” pa še zmeraj rinemo na zahod po informacije. HUDO!

Sam sem ubral drugačno pot. Mogoče je za to kriv vzhodnjaški način vzgoje, ki so ga na nas prenašali jugoslovanski rokometni trenerji (Vinko Kandija, Kasim Kamenica, Boris Denič), mogoče to, da sta moj oče in dedek šahista, ki sta me učila te “stolne vojne” na star “ruski” način. Mogoče zato, ker sem v akcijskih filmih vedno navijal za “bad guys”, ki so bili po navadi Rusi (spet medijski vpliv iz zahoda, da bi ljudi odvrnili od vzhoda…)

Po tem, ko so svet že poplavile informacije o “funkcionalni” vadbi, sem začel brskati po ruskih forumih, ruskih straneh in kupoval knjige od ruskih avtorjev. Že samo dejstvo, od kje prihajajo moji učitelji pove veliko:

– Pavel Tsatsuline (Latvija)
– Valery Fedorenko (Kirgistan)
– Filikidi Pantelei (Kazakstan)
– Anton Anasenko (Ukraina, Rusija)
– Ivan Denisov (Rusija)

Po vsem naštetem se morda vprašate, kam vse to pelje. V način treniranja, ki ga poučujem. Treniraj “lahko”, tekmuj težko! To seveda ni nič novega, vendar to je način do uspeha, vadi tehniko in skozi tehniko postajaj močnejši, hitrejši, vzdžljivejši… BOLJŠI!

“I train five times a week, dedicating two of the workouts to small muscle groups. I isolate the base, large muscle groups and work the small, assisting muscles. Thus I not only grow the main large muscles but also small, supporting ones. Many Athletes don’t like them and say, “They don’t help any!”

“The experience of Soviet weightlifters shows that the greatest effect in strength development is reached when sessions with heaviest loads are done every other day (3 times a week). On other days Athletes perform additional special strength exercises, as well as technique exercises, practically training daily”

* zgornja sva stavka sta izrečena s strani dveh različnih atletov in tenerjev, oba pa sta med boljšimi trenerji in atleti v svojem športu

Se pravi da lahko (oziroma moramo) trening režim zastaviti tako, da treniramo vsako mišico vsak dan! To je možno zaradi fenomena, ki se imenuje “specifična utrujenost”. Recimo da smo naredili zelo težak trening Jerkov v ponedeljek. Naslednji dan lahko treniramo iste mišice, vendar z drugo vajo. Težko bomo ponovili enako serijo (serije) Jerkov, vendar bomo lahko naredili dobro serijo LongCycle. Ker gre za drugo vajo, bomo lahko naredili skoraj enak rezultat, kot če bi bili popolnoma sveži. Atelti vzdržljivostnih športov to razumejo. Triatlonec si en dan “razbije” noge na teku. Naseldnji dan ne bo mogel teči, kolesari pa lahko skoraj tako intenzivno, kot če bi bil popolnoma svež. Spet vaja za noge, vendar drugačna.

Razumevanje “specifične utrujenosti” nam omogoča hitrejši napredek, saj lahko treniramo bolj pogosto, kljub temu pa ostanemo sveži.

Pri Kettlebell Liftingu je tako še lažje, saj MORAMO trenirati vsak dan! Vsak dan delati isto vajo ni mogoče, če pa vajo menjamo, potem lahko zelo kvalitetno pridemo skozi teden brez počitka in ostajamo sveži ter zelo dobro napredujemo.

Dokaz so naši atelti, potrditev pa smo dobili v soboto, ko sem začel naštevati uspehe, ki smo jih nanizali. Eden od udeležencev liceniranja je rekel: OK, al so Ranki ful prenizko postavljeni al pa vi res ful dobr delate!

Hmn… gelde na to, da Rank Candidate for Master of Sports izven Rusije doseže približno 10 atletov letno, od tega jih 5 prihaja iz Kettlebells Centra… rekel bi, da FUL dobro delamo!

NAŠI ATLETI!

EAST side 😉

 

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017