Funkcionalen trening?

Zadnje čase vse bolj pogosto slišim to besedo.

Sicer se sliši lepo in prav, ampak, kakšen je smisel treninga, če le ta ni funkcionalen. Zato sem se odločil, da malo izraziv svoj pogled na vso tole dogajanje, okoli “funkcionalnega” treninga.

Živimo v svetu, ko je ponudba večja od povpraševanja (na žalost) in prav zato si je potrebno izmišljati vedno nove načine, kako narediti trening funkcionalen. Pa je res tako?

Že 6 let delam v fitnes industriji kot trener, promotor in nenazadnje kot tekmovalec. Tekmovalec v Kettlebell Liftingu, kot trener Kettlebell Lifterjev in kot osebni trener ljudi, ki so pripravljeni izboljšati kvaliteto svojega življenja (postati fit, imeti več energije in se pripraviti na fizične aktivnosti, ki jih delajo v prostem času).

Kot glavni pripomoček k vadbi uporabljam Kettlebell, saj prinaša rezultate na 9 od 10 fizičnih zahtev, za biti “popolnoma fizično pripravljen”.

V svojo vadbo vključim tudi proste uteži, saj z njimi lažje izoliramo nekatere mišice in se približamu tistemu, čemur radi rečemo maksimalna moč (v slovenščini zelo nedefiniran pojem!)

Mislim da uporaba teh dveh orodij skupaj z vajami s telesno težo lahko sestavljava popolen trening. Seveda s pravilno periodizacijo, pravilno izvedbo vaj, pravilnim zaporednjem in pravilnim izborom orodja.

Zakaj to pišem? Zato, ker sem v 6 letih svoje znanje poglabljal na najvišjem možnem nivoju, učil sem se od zaslužnih trenerjev iz Rusije, treniral pod taktirko svetovnega prvaka, se udeleževal seminarjev po vsem svetu, naredil 3 licence in bil v dveh priznanih zvezah povišan do trenerja najvišje stopnje. In vse to na izključno na področju Kettlebell Liftinga.

Drugi razlog da to pišem je podobne narave. Vse več trenerjev se osredotoča na skupinske vadbe, ki jim reče funkcionalen trening. Tudi sam sem šolan za vodenje skupin, in sicer Kettlebell Fitness treningov in roko na srce, v tem kar uživam. Hecno pri vsem skupaj je to, da drugi trenerji pravijo, da so treningi dolgočasni, tisti, ki trenirajo pod mojo taktirko pa mislim, da so kar zadovoljni, tako z rezultati kot tudi samo raznolikostjo treninga. Sicer pa v tem primeru najraje uporabim stavek, ki mi ga je rekel trener, ko sem rekel, da so Kettlebell Sport treningi dolgočasni: “pojdi v kino, poglej zanimiv film, potem pa se vrni v gym in treniraj!”

Tretji razlog da to pišem pa je ta, da sem se med vsemi pripomočki, ki so trenitno na trgu odločil za Kettlebell. Ne Kettlebell kot orodje, ki ga lahko uporabljamo kot ročko za dvigovanje uteži ali pa kot nakupovalno   vrečko. Ne, prav zato sem hodil na vse tečaje, prav zato sem raziskoval in se šolal pri ljudeh, ki dejansko vedo, kaj in kako se dela s Kettlebelli. To so ljudje, ki so doktorirali na Ruskih fakultetah, to so ljudje, ki jih je ruska športna zveza okronala z nazivom “honored master of sports”, to so ljudje, ki so s Kettlebell Liftingom svoje telo pripeljali na najvišji nivo fizične pripravljenosti, to so ljudje, ki so iz mene naredili boljšega atleta, kot sem bil pred 10 leti, ko sem se profesionlano ukvarjal z rokometom.

Treniranje ljudi ni lahko delo, vsi hočejo hitre rezultate. Ja, tudi jaz jih želim doseči na sebi in na njih, vendar vem, da temu ni tako. Rezultate se doseže s trdim in discipliniranim delom. Prav zato sem sam sebi    obljubil, da bom Kettlebell Lifting razvijal in poizkušal ljudem pokazati, da ni potrebno da se vaje non-stop spreminjajo, da ni potrebno da vsak trening menjamo orodja, da ni vsak trening test ali zabava in da ni potrebno, da smo po vsakem treningu utrujeni, da se na vsakem treningu “ubijemo” in da po vsakem treningu čutimo bolečine v mišicah.

Vsak trener bo seveda svojim učencem, atletom, prijateljem (ali kateri drug izraz sa stranke)… ponudil tisto, v kar sam najbolj verjame. Vsaj moral bi jim!

Funkcionalen trening pomeni več stvari. Pomeni nekoga pripraviti na kvalitetno vadbo, pomeni pravilno stopnjevati njegovo fizično aktivnost glede na trenutno pripravljenost, z dobro strukturiranim programom (od mini do makro cikljev) voditi svojega varovanca skozi proces treninga do željenega cilja. Funkcionalen trening sam po sebi ne obstaja, saj je funckionalno vse, kar delamo, ni pa nujno tudi koristno za vas ali dejavnost, s katero se ukvarjate.

Kettlebell kot pripomoček sam po sebi ne prinaša nobenih rezultatov, ki bi bili drugačni ali boljši kot če bi uporabljali kakšen drugačen pripomoček. Kettlebell je koristen, če z njim delamo dolge serije, saj je njegova oblika posebna prav zato, ker se lahko z njim aktvino počiva.

S tem prispevkom nočem izpodbijati drugih vadbenih pripomočkov, vendar sem mnenja, da se mora vsak vadbeni pripomoček uporabljati pravilno in z namenom, kateremu je namenjen.

Naj se Kettlebell uporablja za pridobivanje kondicije, krepitev vezi in sklepov ter repetativne eksplozivnosti, naj se Clubbell uporablja za krepitev ramenskega obroča, naj se barbell uporablja za pridobivanje mišične mase in maksimalne eksplozivnosti, naj se medicinka uporablja za metanje, naj se ročke uporabljajo za izoliranje mišič, naj se elastike uporabljajo za rehabilitacijo… Najslabše je, da vse vržemo skupaj v en koš, saj je to veliko tveganje oziroma skoraj izzivanje poškodb.

Odločitev je vaša!

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017