Intervju: Nastasja Štesl

V Sloveniji je Kettlebell Lifting vse bolj prepoznaven. Na to kaže tudi dejstvo, da se v vse več trening centrih (fitnesi, funkcionalni centri, kakorkoli želite) pojavlja ta vadba tudi na urniku poleg ostalih, bolj popularnih vadb.

Pred slabim letom smo ustanovili zvezo, h kateri se počasi priključujejo društva in klubi, slovenski atleti pa nase opozarjajo na mednarodnih tekmovanjih.

Nazadnje je na svoj rezultat na mednarodni tekmi v Pisarovini (Pisarovina Open) opozorila Nastasja Štesl. V disciplini LongCycle s 24kg je v kategoriji do 58kg dosegla prvo mesto z rezultatom 82 ponovitev. S tem rezultatom je postala resna kandidatka, da se udeleži tudi svetovnega prvenstva, ki bo pod okriljem krovne organizacije IUKL potelako novembra v Hamburgu.

Kdo je Nastasja pa si lahko preberete v spodnjem intervjuju:

Osebni podatki:

  • Ime in Priimek: Nastasja Štesl
  • Datum rojstva: 28.5.1991
  • Klub: ŠD Vigorground
  • Trener: Brane Božič

 

 

 

 

 

 

 

 

Živjo Nastja!

S svojimi rezultati si opozorila nase že lani (2013) v Zagrebu na Evropskem pokalu IUKL, kjer si v vaji Snatch naredila 141 ponovitev s 16kg (mislim da je bilo toliko)

Kdaj si se pravzaprav začela ukvarjati s Kettlebell Liftingom in kdo te je navdušil?

Nastja: S Kettlebell liftingom sem se začela ukvarjati oktobra, leta 2012. Bilo je več dejavnikov, ki so vplivali na to, da sem v športu ostala. Na prvi trening sem prišla iz radovednosti, saj sem na urniku Vigor move&live, kjer sem trenirala že prej, zasledila KL (torej kettlebell lifting) in me je zanimalo, kaj točno to je in kako sploh zgleda. Trener Brane mi je KL predstavil kot šport s pravili, povedal, da obstajajo tudi tekmovanja in počasi sva začela trenirati – sprva bolj za zabavo, bilo mi je všeč, ker je nekaj novega, drugačnega. Skozi treninge sem začela spoznavati sebe, svoje telo, zmožnosti in sposobnosti. Odločilna je bila tudi interna tekma v kettlebell liftingu (biatlon), ki je bila nekje decembra, leta 2012, kjer sem prvič tekmovala z 12kg kettlebellom, naredila dober rezultat in tudi zmagala. Tako sem dobila dodatno motivacijo in lansko leto, meseca maja, naredila ponovitve v Long cyclu za rank CMS (20kg kettlebell, 100 pon). Napredovala sem zelo hitro, saj so bili treningi dobro zastavljeni. Je pa res tudi, da v šport nisem prišla kot začetnica in sem imela dobro bazo, na kateri sva in še vedno s trenerjem gradiva naprej.

Kolikokrat tedensko treniraš in kako dolgi so tvoji treningi?

Nastja: Treninge kettlebell liftinga imam trikrat tedensko. Dolgi so v povprečju dve uri, čeprav gre večina časa na račun ogrevanja v pripravljalnem delu in raztezanja v zaključnem delu vadbene enote. Sam glavni del po večini ne presega 30 minut (k večjemu mi vzame še manj časa). Enkrat na teden pa treniram po svojem programu – poudarek dajem predvsem senzomotorični vadbi, torej vadbi za stabilizacijo in ravnotežje. Ti treningi so namenjeni »razbremenitvi«, korekcijskim vajam, odpravi morebitnih omejitvenih dejavnikov, in razvoju/ohranjanju gibljivosti.

Se poleg Kettlebell Liftinga ukvarjaš še s kakšno drugo obliko vadbe?

Nastja: Enkrat letno se udeležim tekmovanja v olimpijskem dviganju uteži (državno prvenstvo). Na tekmovanje se ne pripravljam posebej dolgo, mi je pa v izziv in veselje, ko vidim svojo dinamiko rezultatov skozi leta. To je le potrditev in dodatna motivacija, da se s kettlebell liftingom da ohranjati (če ne celo izboljšati) rezultatov tudi v drugih, pa čeprav »nasprotnih« športih. Nekaj tednov pred omenjenim tekmovanjem hodim na treninge olimpijskega dviganja uteži, kjer s trenerjem Damjanom delava predvsem na tehniki.

Si se preden si začela trenirati Kettlebell Lifting trenirala kakšen drug šport, (če da, potem koliko časa…)

Nastja: S športom sem se začela ukvarjati dokaj »pozno«, in sicer pri 12 letih. Začela sem z gimnastiko in še zdaj sem hvaležna staršem, da sta me takrat skoraj prisilila v ukvarjanje s športom. Trenirala sem 4 leta, nato pa zaradi šolskih obveznosti (popoldanski pouk) nisem mogla več obiskovati treningov, ki so bili prav tako v popoldanskem času. Kakorkoli, za gimnastično kariero je bilo prepozno, tekmovalnih ambicij nisem imela, baza, ki sem jo dobila s treningi gimnastike pa je (bila) neprecenljiva. Pri 14 letih sem z dedkom prvič šla v fitnes, ki je postal moj drugi dom, ko sem nehala trenirati gimnastiko. Sprva sem trenirala zelo neresno, kasneje pa vedno bolj sistematično. Očitno sem zelo odzivna na treninge, tako da rezultati niso izostali Ko sem se odločila za študij v Ljubljani, me je prijatelj povabil v (takrat še) VigorGround, saj je opazil mojo zagnanost in vztrajnost. Takrat sem spoznala druge »dimenzije« treningov in tudi način miselnosti, ki me je pritegnil.

Za zdaj si pokazala dva zelo dobra rezultata na tekmah, Snatch s 16kg (141) in LongCycle s 24kg (82), na treningu pa si pred nekaj dnevi svoj osebni rekord popravila na zavidljivih 100 ponovitev! Kaj pa naprej? Cilji za leto 2014?

Nastja: Ne morem mimo tega, da ne bi omenila svoje jeze in razočaranja z zadnje tekme v Pisarovini (LC, 82 pon). Cilj je bil višji, dosegla sem ga dva dni po tekmi in se s tem tudi pomirila. Če si najboljši v svoji kategoriji še ne pomeni, da si dober. Žal, na nekatere stvari v življenju ljudje nimamo vpliva. Mogoče sem preveč kritična do sebe, ampak…le ko prestopiš prag udobja se začnejo dogajat še boljše stvari. Eden izmed ciljev se je letos že uresničil (LC, 24kg, 100 pon). Končni (a ne zadnji) cilj je sigurno snatch s 24kg kettlebellom. O številu ponovitev ne razmišljam in se ne obremenjujem, prvo je treba narediti prve korake v smeri 24ke v vaji snatch. Kako bo šlo naprej, bomo pa videli. Predvsem se imam namen udeležiti čim več tekem in izboljševati rezultate. Letošnje poletje bom sicer preživela v ZDA in upam, da bom imela tam omogočene treninge, za kar se bom tudi potrudila.

V Sloveniji je Kettlebell Lifting vse bolj prepoznaven in za to obliko rekreacije se odloča vse več ljudi. Kaj bi jim svetovala oziroma na kaj bi jih opozorila?

Nastja: Predvsem to, da naj ne razmišljajo preveč in začnejo trenirati kettli se res ne dvigujejo sami ampak pozitivnih učinkov, ki jih dosežemo z vadbo s kettlebelli, je ogromno. Poleg razvoja gibalnih in funkcionalnih sposobnosti (kar je seveda osnova in smisel vsakega športnega treniranja), ima KL pozitiven vpliv tudi na osebnostno področje. Med treningom spoznavate sebe, svoje meje, povečujete vztrajnost, pozornost, itd. Tega človek, ki ni nikoli stal 10 minut na platformi s kettlebellom težko razume in zdi se mi škoda. Poleg vsega tega je tako enostavno vse skupaj nadzorovati, spremljati in lahko vam je v izziv pomikati meje vedno višje…počasi a vztrajno, iz vseh vidikov!

Poleg rekreativcev je v Sloveniji zelo veliko tudi tekmovalcev, ki se lahko pomerijo med profesionalci. Letos se bomo kot reprezentanca udeležili Svetovnega prvenstva pod okriljem organizacije IUKL, kjer se tekmuje v vaji Snatch s 24kg. Ti si sigurno ena izmed kandidatk za reprezentanco. Se vidiš tako daleč?

Nastja: Kot sem že prej omenila, bom poletje preživela v ZDA. V kolikor bom imela tudi tam omogočene treninge – da, se vidim tako daleč. Človek si mora postaviti prioritete in temu slediti. Moje so letos usmerjene predvsem na izpopolnjevanje na področju izbranega študija v tujini. Nočem se zaradi enega ali drugega preveč omejevati. Treniram z veseljem in treningi mi ne predstavljajo »bremena«, tako da se bom potrudila, da uresničim svoj končni, a ne zadnji, cilj (snatch s 24kg kettlebellom) še letos, po možnosti na Svetovnem prvenstvu pod okriljem organizacije IUKL.

Poleg treningov s Kettlebelli tudi študiraš na Fakulteti za šport. Kaj pa počneš ob prostem času?

Nastja: Treningi in študij mi vzamejo kar precej časa. Kar ga ostane, izkoristim za študentsko delo, dodatno prebiranje literature, druženje, zabavo, sprehode, plavanje in druge oblike »športnega druženja«. Dolgčas mi sigurno ni in vedno poskrbim, da imam dovolj (včasih celo preveč) dela in obveznosti. Vikendov ne poznam v tem pomenu kot večina in tudi prostih dni je na mojem koledarju bolj malo.

Kaj pa prehrana? Vsi vemo, da je za vrhunske rezultate potrebno nekoliko prilagoditi jedilnik. Kaj si misliš o tem in ali si ena tistih, ki si štejejo kalorije upoštevajo “pravila športne prehrane”?

Nastja: Menim, da je hrana bistvenega pomena – pa ne samo z vidika športnih rezultatov/dosežkov. Sama niti približno ne štejem kalorij ampak sem se naučila poslušati telo. Je edino, ki ve, kaj, kdaj in koliko hrane/hranilnih snovi rabi in tu odpove vsa računica na papirju oz. teorija izračunavanja takšnih in drugačnih vrednosti. Dejstvo je, da univerzalnega jedilnika, za točno določen cilj, za vse ljudi na svetu, ni. Lahko prebereš vso literaturo in preizkusiš vse t.i. diete, vendar se boš vedno vrnil nazaj, če telesu ne bo odgovarjal režim prehrane, ki ga je izbrala glava. Prej to ugotoviš, lažje je. V preteklosti sem imela težavo z motnjami prehranjevanja vendar sem jo uspešno premagala in se iz tega veliko naučila. Športnih dodatkov v vsakodnevni prehrani ne uporabljam. Teden ali dva pred tekmo, ko so treningi zelo naporni, občasno (pa še to ne pri vsakem treningu) vključim aminokisline z razvejano verigo (BCAA). Večinski delež v moji prehrani predstavljajo ogljikovi hidrati, ki jih dobim predvsem iz zelenjave, in so zaradi narave kettlebell liftinga kot športa (glikolitični šport), nepogrešljivi. Beljakovin je zelo malo, precej je maščob. Fiksnega jedilnika nimam, kaj in koliko bom pojedla mi bo že povedalo telo samo

Hvala za odgovore. Pridno treniraj še naprej ter veliko sreče pri doseganju tako športnih kot tudi ostalih ciljev!

———————–

 

Tukaj pa je še video, s katerim je Nastja dokazala predvsem sama sebi, da zmore!

Čestitke!

 

 

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017