Kam z močjo?

Jah, kot da je imamo preveč na razpolago. Ste se kdaj vprašali, zakaj nekateri ljudje tako z lahkoto kolesarijo v klanec? Zakaj nekateri tako z lahkoto tečejo na dolge razdalje? Zakaj nekateri tako hitro plavajo, pa okoli njih sploh ne šprica? Zakaj lahko nekateri ljudje težke Kettlebelle “z lahkoto” dvigujemo nad glavo 10 minut ali več?

Ljudje si med seboj nismo tako zelo različni “po naravi”, kot so si različni naši življenski slogi. Je že res, da je približno 2% ljudi z nadnaravnimi sposobnostmi, in pa 2% s sposobnostmi, ki niso ravno za prehvalit. Mogoče bi lahko rekel, da je 10% ljudi nadpovprečnih in 10% ljudi podpovprečnih (kar se tiče psihofizičnih sposobnosti), ostalih 80% pa nas je približno enakih. Seveda so odstopanja, vendar ne tako zelo velika, kot se včasih kažejo pri raznih testiranjih. Naj si bo to IQ test ali pa Cooperjev test. V večini primerov gre za izkušnje, pridobljene z leti.

Zadnjih nekaj let se ukvarjam s problemom, kako ljudi prepričati, da lahko s Kettlebelli trenirajo tako opevano “funckionalno” moč.

Zelo se trudim, da bi ljudi motiviral in jih pripravil, da bi dvigovali težje Kettlebelle, hitreje in dalj časa. Včasih tudi kakšno stvar pokažem (čeprav vse manj), potem pa sledi odgovor: Ja, to lahko ti narediš, ti si poseben.

Ja, v takem primeru sem res posebno jezen, ker ljudje mislijo, da je bilo meni dano to v zibelko. No, naj vas razočaram, ni tako. Za vsako ponovitev, za vsak atom moči sem treniral zelo veliko.

Po drugi strani je pa res, kako naj ljudem dokažem in pokažem, da so sposobni več od mene, da lahko VSAK od teh naštetih 80% postane master od sports!

Ob prebiranju marsikatere literature, strokovne in malo manj strokovne sem naletel na kar nekaj testov, kjer se da merit moč. Pa sem “nehote” tudi v Kettlebells Centru, kjer večino časa delam, naredil nekaj testov. Tako fante kot dekleta sem testiral na marsikateri način. Na veslaču, na Airdynu, pa step test, test s Kettlebelli, pa Beep test… Vsi testi so pokazali veliko stvari, pa vendar meni eno zelo pomembno stvar: jaz nisem nadnaraven! Pravzaprav, sem lepo skrit v povprečju, sploh zdaj, ko malo manj treniram.

Nemalokdo je na veslaču ali airdynu dosegel veliko višje Watte, pretekel več metrov na Beep testu, dvignil težje uteži pri testu maksimalne moči in eksplozivnosti… Nekateri so dosegli boljše rezultate prav v vseh parametrih!

In nemalokdo od njih trenira s Kettlebelli. Pa pustimo tiste nevedneže, ki delajo samo Swing in mislijo da trenirajo s Kettlebelli. Tudi tisti, ki trenirajo pravilno ne dosegajo tako dobrih rezultatov s Kettlebelli kot jaz.

Zakaj je tako? Verjetno kilometrina, medmišična koordinacija, sproščenost in pa seveda ekonomika gibanja. Sam pri sebi sem opazil eno stvar. Ko sem začel trenirati s Kettlebelli sem lahko počepnil z 200kg na hrbtu, dvignil iz tal 240kg in tezno potisnil 125kg leže iz klopce. Nalog in sunek sem imel 115kg, Cooperjev test sem tekel 9:35, v daljino sem skočil 275cm…

Moj rekord vaje Jerk z dvema 32kg pa je bil 68 ponovitev.

Zdaj, 10 let kasneje, ko lahko počepnem s cca 150kg, iz tal dvignem 190kg, naloga sploh več ne delam, potisk s prsi.. kaj je to, v daljino skočim 265cm in Cooperjev test tečem okoli 11 minut lahko naredim 116 Jerkov z isto utežjo.

Kaj se je tako spremenilo? Ekonomika gibanja.

Ugotovil sem, da lahko (seveda od izkoristka naprave) ljudje v aerobnem območju (maksimalna aerobna moč) proizvajamo okoli 450W na minuto okoli 6 minut. To sem stestiral tako na napravi AirDyne kot tudi na velsaču C2 Rower Model D.

Če to pretvorimo v dvigovanje Kettlebellov (2x32kg) in vajo LongCycle (kjer dejansko delamo z največ mišicami in najdaljšo pot), potem to pomeni cca 7 ponovitev v minuti.

No, zgolj za primerjavo, moj rekord v 10 minutah na napravi AirDyne je povprečno 455W, rekord v vaji LongCycle pa 66 ponovitev. Se da komu računat? 😉

Tako je, v povprečju dvigujem s 430 Watti!

Moja dobra prijatelja Aljaž Pavlič in Simon Jesenko sta test na AirDyne opravila s 435 Watti, pa s Kettlebelli ne moreta narediti takega rezultata, oziroma se ne moreta približate tem Wattom.

Problem je v tehniki, ki pa jo iz dneva v dan izboljšujeta.

Seveda imamo vsi prostora za napredek še veliko, tako v tehniki kot tudi v moči. Vendar pa, moč ni nič brez kontrole.

Cilj tega članka je pokazati, da je mogoče s pravilno tehniko s Kettlebelli na nekoliko drugačen način trenirati KATEROKOLI obliko moči, oziroma v petih conah moči (izmed 7 con) razvijati svoje potenciale.

Kettlebell je odličen pripomoček, če si le vzamemo nekaj časa in osvojimo pravilno tehniko. Seveda to ne pomeni, da moramo zanemariti vse ostale stvari.

Zase vem, da bi ob tehniki, ki jo imam sedaj in pa fizičnih predispozicijah, ki sem jih imel pred 6 leti lahko pokazal veliko več, vendar so se prioritete zamenjale. Moj cilj je tehnično izpopolniti dvigovanje Kettlebellov in svoje znanje prenesti na širše množice.

Po drugi strani pa, prihajam v leta, ko me mika postati nekoliko nadpovprečen v splošni fizični pripravljenosti. Skupaj z vrhunskim trenerjem, Goranom Lorencinom sestavljava program, s katerim bo moč doseči prav to: nadpovprečno moč in pa vrhunsko tehniko, tako da bo lahko vsak meril svoj dejanski napredek tako s Kettlebelli kot tudi na ostalih napravah oziroma testih moči.

Ne pozabite: (Moč + vzdržljivost + ekonomika gibanja) = maksimalna aerobna moč = funkcionalna moč

Primer popolne tehnike s težkimi utežmi:

Na videu je Ivan Denisov, izjemno močan, vzdržljiv in tehnično najbolje podkovan Kettlebell Lifter.

Lahko bi pokazal koga manj močnega, pa vendar se mi zdi da so ljubje bolj impresionirani, če nekdo dviguje 40kg kot 32kg 🙂

 

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017