Kdaj, kdo, koliko?

Kettlebell Lifting je relativno mlad šport. V zahodnem svetu pravzaprav ni mogoče dobiti nobenega materiala o treniranju tega športa.

Na tržišču je sicer veliko knjig, ki imajo v naslovu omenjen Kettlebell, vendar to bolj zato, ker je Kettlebell trenutno “vroče orodje”. Na ta način avtorji prodajo več knjig. Nekateri celo tako zlorabljajo Kettlebell, da napišejo Kettlebell Lifting ali pa celo Girevoy Sport.

Kakorkoli, pravih informacij v tej knjigah žal ne boste našli. Seveda so notri informacije, ki so koristne za treniranje, pridobivanje moči, mišične mase, hujšanja… vendar nikakor ne o Kettlebell Liftingu.

Ne dolgo nazaj me je obiskal moj mentor, svetovalec, še najbolj pa prijatelj iz Rusije, Anton Anasenko, večkratni svetovni prvak, svetovni rekorder, zaslužni master of sports v Kettlebell Liftingu. V Slovenijo je prišel na obisk, opravit krajše priprave in pripravljat material, ki ga bo predstavil na tedenskem izobraževanju v OMSKu, ki bo oktobra letos.

S seboj je imel 6 knjig o Kettlebell Liftingu, o tehniki, taktiki, periodizaciji, motivaciji, pravilih, samem načinu treniranja posameznikov na različnih nivojih.

Eno knjigo mi je celo podaril, nekako najosnovnejšo z naslovom “Tehnika in taktika treniranja Kettlebell Liftinga od začetnika do Master of Sports”. (ne dobesedni prevod)

 

V knjigi je ogromno stvari ki jih že vem, vendar tudi veliko, ki sem jih spregledal, saj jaz nikoli nisem bil popolen začetink (preden sem začel s Kettlebelli sem imel postavljeno odlično bazo).

V Rusiji je Kettlebell Lifting “zimski šport“, kar pomeni, da imajo nekako dva vrha, ko mora biti atlet pripravljen na tekmovanje. Konec jeseni in pa konec pomladi. To sta tekmovalni fazi. Pred vsako tekmovalno fazo je pripravljalna faza, po tekmovalni fazi pa sledi prehodna faza, nekakšen oddih od Kettlebellov, čas za mentalni počitek, čas za počitek od Kettlebellov, čas za analize in “celjenje ran”, čas za vse drugo kot Kettlebell Lifting.

V naslednji tabelici bom pokazal, kako so trenerji ruskih tekmovalcev razdelili plan treningov za vsako fazo. Seveda pa so razdelili tekmovalce na 4 različne nivoje, glede na njihove lestvice (Ruski rankirni sistem, IUKL)

Tekmovalce so razdelili na:

– novince (brez ranka)
– nadaljevalne (2. in 3. razred)
– napredne (1. razred in Candidate for Master of Sports)
– izkušene (Master of Sports)

Novinci so tekmovalci, ki so se komaj srečali s Kettlebell Liftingom in nimajo nikakršne športne podlage. Takih v Rusiji ni prav veliko, saj imajo že v šolskem sistemu nekoliko bolj strog pogled na fizkulturo, starši otroke vpisujejo v vse športe in tudi pri telovadbi se otroci srečujejo z elementi gimnastike, dvigovanja uteži in Kettlebellov, z vsemi elementi lahke atletike ipd.

Med nadaljevalne uvrščajo tekmovalce, ki imajo nekaj izkušenj in so sposobni doseči rank “razryad III oz. razryad II”, ki pa je dosegljiv tudi s 16kg, kar pomeni da gre bolj kot ne za mlajše tekmovalce.

Napredni tekmovalci so tisti, ki lahko na vsaki tekmi dosegajo rezultat, ki jih uvršča v “razryad I oziroma “Candidate for Master of Sport”, kar pomeni da lahko s 24kg dosegajo že vzelo zavedljive številke, oziroma da se počasi tudi srečujejo z 32kg Kettlebelli.

Master of Sports v Rusiji pomeni, da je tekmovalec v vrhu nekega območnega tekmovanja, kar pomeni, da mora obvladati 32kg, mora biti dovolj močan, vzdržljiv in prikazovati zadovoljivo tehniko.

V vsaki fazi so treningi sestavljeni iz treh glavnih elementov:

– splošna fizična priprava (GPP)
– specialna fizična priprava (SPP)
– tehnična priprava (TP)
Med splošno fizično pripravo štejejo vse vaje, ki jih delajo tekmovalci z olimpijskimi palicami, telsno težo oziroma ročkami. S temi vajami krepijo mišice (mrtvi dvig, počep, potisk, dvigi na drog, sklece, trebušnjaki…), pridobivajo na eksplozivnosti (poskoki, šprinti, nalog s palico, meti medicink…) ozrioma kondicijo (tek, veslanje, kolesarjenje, kolebnica, plavanje…).

Specialna priprava vključuje vaje, ki se zelo podobne oziroma delno identične tistim, ki jih tekmovalec dela na tekmi. Najbolj očitni sta Swing (predvaja za Snatch) in pa “bump” (predvaja za Jerk), obstaja pa še nekaj vaj, ki pa jih trenerji po potrebi pripisujejo atletom, odvisno od njihovih deficitov. Držanje KB v Rack položaju, držanje KB v položaju fiksacije, držanje KB ob telesu za krepitev zapestja…

Tehnična priprava pa vključuje tekmovalne vaje, vendar z lažjimi utežmi oziroma zgolj z enim KB.

Tabela 1.

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017