Kettlebell Lifting za eksplozivnost

Leta 2005, ko sem se prvič seznanil s Kettlebelli je bila moja osredotočenost zgolj na to, kako bom pridobil na eksplozivnosti. To je bil tudi razlog, da sem odkril Kettlebelle.. po 7 letih treniranja z njimi, narejenih več 1000 ur treninga z njimi, prebiranja gradiva o treniranju z njimi, licenciranju, po osvojenem naslovu svetovnega prvaka v World Kettlebell Clubu in osvojenem naslovu Master of Sports v vseh amaterskih in profesionalnih zvezah.. lahko rečem, da sem nekaj že dosegel. Seveda so apetiti še veliko večji, vendar pa lahko mirne vesti rečem, da imam izkušenj dovolj, da lahko govorim kaj treniranje s Kettlebelli prinaša, kako, kaj je prav in kaj narobe, ter vse skupaj podprem s svojimi lastnimi rezultati, tako na področju Kettlebell Liftinga kot tudi dvigovanja uteži ter splošne fizične pripravljenosti.

Nekako se mi zdi, da moram napisati “kontro” članku, ki je objavljen na blogu, katerega lastnik nima nobenih izkušenj s treniranjem s Kettlebelli, za vire pa navaja ljudi, katere sem jaz licenciral, ali pa se skupaj z njimi izobraževal na istih seminarjih… razlika je samo v tem, da sem jaz treniral dalje, raziskoval, iskal nove načine, kako doseči to, kar je smisel Kettlebellov.. Maksimalna  dvignjena teža v določenem časovnem obdobju.

Ko sem 2005 na nek forum začel pisati o Kettlebellih sem naletel na ostre kritike s strani urejevalca tega foruma, ki je zdaj avtor članka “Kettlebell za eksplozivnost”. Ker pač nimam dlake na jeziku in sem impolziven, se zadeva seveda ni dobro končala. Ampak, po 7 letih, in seveda iz čisto marketinških razlogov pa je sedaj ta isti avtor ugotovil, kar sem jaz pisal takrat… le da je članek postaveljn nazaj točno 7 let, in bi ga točno takega takrat napisal jaz sam!

V sedmih letih pa se je marsikaj spremenilo. 10 ponovitev Swinga z dvema rokama… to je bilo včasih to, po čemer sem tudi sam hrepenel… maksimalno eksplozivno… in naslednjih 7 sem ugotavljal, da je to tisto, kar RUŠI Kettlebell. Taki članki, take “raziskave” in ugotovitve, podprte s strani “strokovnjakov”, ki pa seveda niso preživeli niti 5 minut pod Kettlebellom.

Naj najprej povem, da Kettlebell Swing in Počep s palico NIMATA NIČ SKUPNEGA. Sama motorika giba se razlikuje, uporabljene so druge mišice in na popolnoma drugačen način, dihanje je drugačno in tudi cilja vaj se zelo razlikujeta.

Naj še enrkat povem, Kettlebell je orodje, ki je namenjeno pridobivanju mišične vzdržljivosti in eksplozivnosti. Vendar, ne z 10 ponovitvami na serijo. NE!

Niti en sam Kettlebell Lifter ni postal eksploziven s Swingom. Niti en sam Kettlebell Lifter ni postal eksploziven z 10 ponovitvami!!!

Verjemite, Ivan Denisov, moj nekdanji trener in mentor, sigurno najbolj eksploziven človek ki sem jih kadarkoli spoznal, NIKOLI NE DELA 10 SWINGOV. Zato, ker je to izguba časa.

Treniranje s Kettlebelli MORA biti bolj podobno dolgemu teku, kot pa 20 sekundnim intervalom. Za krajše intervale se uporabljajo druga orodja, s katerimi je tud vadba na tako kratke intervale varnejša.

S Kettlebelli se trenira na čas, in že ničkolikokrat sem povedal, da je minimalno število ponovitev 30, oziroma da je serija dolga minimalno 2 minuti (in še to ob predpostavki, da dvigujemo zelo hitro in zelo težko obremenitev).

Je pa res, da skozi tak proces treninga (ki sicer traja leta) pridobimo eksplozivnost.

Se pravi, z dolgimi serijami bomo postali bolj eksplozivni, kar pa je le posledica treniranja za vzdržljivost. Zakaj? Lahko vam naštejem vse vire, ki so napisali “strokovne” priporočnike, “strokovno” raziskali zadevo in “strokovno” ugotovili, da je Kettlebell uporaben pripomoček za bla bla bla in bla… kdo pa so ti ljudje? Kdo od njih je to naredil? z 10 ponovitvami?

Naslov tega članka je približno tako neumen, kot če bi napisal Weightlifting za vzdržljivost!

Sigurno dobimo nekaj vzdržljivosti, vendar dvomim, da zaradi 2-3 ponovitev z maksimalno težo.

Prav tako je s Kettlebellom in eksplozivnostjo. Seveda lahko delamo vaje v nizkem številu ponovitev, ampak, za ekpslozivnost je potrebno dvigati skoraj maksimalno težo (90%) in narediti 2-3 eksplozinve ponovitve.

Prav rad bi videl, kdo je zmožen prijeti dva Kettlebella, katerih teža predstavlja 90% negovega Jerka (vaja s palico in s Kettlebelli) ali Snatcha (prav tako vaja s palico in Kettlebelli), ji hnaložiti in potem suniti nad glavo. Avtor tega članka? “Strokovnjaki”, pri katerih je našel vire?

Kdo pa potem lahko? Jaz! Ivan Denisov! Anton Anasenko! …

Ljudje, ki SMO Kettlebell Lifterji. Ki živimo za ta šport, živimo z njim, ga treniramo, poučujemo in lahko v vsakem trenutku to tudi pokažemo.

Jerk 2x44kg (zgolj ogrevanje)

Skok na 137 cm visoko oviro (krajšanje časa med čakanjem, da se moji Lifterji stuširajo)

Samohvalno? Prav, če tako hočete. Ampak, vedno se bom postavil ZA Kettlebell Lifting, in vedno bom kontriral take članke, seveda pa svoje mnenje podprl z argumenti in video dokazi. Za vir pa lahko vedno dodam samega sebe.

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017