Metodika treniranja Girevoy Sporta – 4 del – (Kettlebell Fitness)

Kdor spremlja članke o treniranju metodiki treniranja in jim sledi korak za korakom, je pripravljen na osnovni program.

Pri WKC (World Kettlebell Clubu) so ga poimenovali Kettlebell Fitness. Program je dobro periodiziran, vaje so primerne tako začetnikom, kot tistim, ki se s Kettlebelli ukvarjajo dalj časa, uporabljam pa ga tudi sam za pripravo na zahtevnejše programe. Pri WKC verjamejo v OTW (one true way). Kako se prišli do tega imena, pa je zelo zanimivo.

Na enem izmed forumu o Girevoy Sportu (foruma namenoma ne bom omenjal, saj je to najbolj bizaren forum kar sem jih kdaj videl) je Eric Liford, “editor” pri WKC omenil način treniranja, ki ga zagovarja Valery Fedrenko. Valery verjame, da le časovno omejene serije prinašajo željene rezultate. Seveda to ne drži 100%, vendar se s tem principom da narediti marsikaj, sigurno pa je najhitrejša pot do Master of Sports Ranka. Po tej poti je uspelo tudi meni. Seveda pa so tudi negativne strani, saj je s tem načinom težko napredovati do World Class Master of Sports, potrebno je veliko časa, predvsem za regeneracijo in malokdo si lahko privošči, da trenira dvakrat na dan, pa čeprav le po 30minut. Treba je vedeti, da se je potrebno pripeljati do telovadnice, se ogreti, narediti trening, se raztegniti in oditi domov. Ko seštejemo vse to, potem na trening ne vzame 1 uro, temveč najmanj 3, kar pa je za 99% ljudi nesprejemljivo.

Kakorkoli, Eric, Valery in jaz smo 100% zagovarjali ta način treniranja, in “opozicija” nam je tako nasprotovala, da so način treniranja sarkastično poimenovali “one true way” in nas tako označili za nevedneže o pravilnem periodiziranju treningov, saj smo zanikali vsa pravila treniranja z utežmi. Naj še enkrat povem, da Girevoy Sport nima nikakršne veze z dvigovanjem palic, ročk ali katerokoli drugačno obliko fitness vadbe.

Z leti se je pokazalo, da nihče od tistih znalcev ni napredoval niti do nivoja Candidate for Master of Sports, po OTW pa sem samo jaz 5 ljudi pripeljal do naziva Master of Sports in vsaj 10 do CMS!

Kettlebell Fitness program je sigurno najvarnejša oblika treniranja s Kettlebelli, prinaša zanesljive rezultate, z njim se lahko ukvarja vsak, moj najmlajši atlet je star 9 let, sledi mu 11 let star fant, najstarejši pa je star 67 let in pravi, da se še nikoli v življenju ni počutil tako polnega energije.

Preden začnem govoriti o samem načinu treniranja pa naj povem še to, da je sistem treniranja s Kettlebelli najbolj podoben…  TEKU! Ja, težko se verjame in marsikdo se sedaj vpraša: “ja kaj pa ta govori, saj se pri teku sproščeno premika, tukaj pa je potrebno dvigovati težke “kugle” nad glavo!?

Naj počakam z nadaljnim pisanjem in počakam, da si preberete vse članke, ki sem jih objavil na tej strani? Ste? OK, potem lahko nadaljujem. Kettlebell Lifting je vzdržljivostni sistem treniranja, vse pa se vrti okrog osnov in pravil tekmovanja (o tem bom govoril, ko bo čas za to), kjer je potrebno katerokoli vajo izvajati 10 minut brez prestanka. Seveda je tekmovanje čisto posebna veja Girevoy Sporta (Kettlebellov) in nima prave povezave s Kettlebell Fintess sistemom treniranja (razen intervalnih serij).

Intervalne serije: Znanstveno je dokazano, da so intenzivne intervalne serije veliko bolj učinkovite od dolgih serij z enakim tempom. Dolžina intervalov je povezana s ciljem, h kateremu stremimo. Kakšen pa je cilj Kettlebell Fitness programa? Tukaj vas prosim, da prenehate z branjem tega članka, preberete članek Biti fit, in mislim, da boste dobili odgovore na vsa vprašanja, ki ste si jih zastavili pri prebiranju zadnjega odstavka tega članka. To je dolgoročni cilj, to je cilj, ki si ga morate postaviti sami, s Kettlebell Fitness programom pa ga boste dosegli hitreje kot z drugimi načini treniranja, v to sem prepričan tako jaz kot vsi, ki so mi zaupali in imeli voljo počasi vendar učinkovito napredovati.

Drugi cilj pa je povsem drugačen. Tega postavim jaz (je že postavljen s strani Valeryja Fedorenka, ki je zasnoval Kettlebell Fitness program). Kettlebell Fitness je sestavljen iz 20 nivojev. Kako si nivoji sledijo ne bom objavljal na internetu, seveda pa z veseljem pa se o vsem skupaj pogovorimo na kakšni delavnici ali seminarju. Cilj je z določenim Kettlebellom priti do dvajsetega nivoja z dodatno vajo in tako narediti 2 kroga. Naj omenim le, da na dvajsetem nivoju en interval traja 6 minut (3 minute na roko), počitek med intervali je 30 sekund, trening skupaj z dodatno vajo in počitki pa traja 43:30 minut. Preden pa izgubite motivacijo, to je le test, treningi so v večini primerov dolgi med 16 in 22 minut (vsi temeljijo na bazi inervalov), tako da ni bojazni da se boste na vsakem treningu popolnoma izmučili.

Naj naštejem še vaje, ki so sestavni del Kettlebell Fitness programa:

– Swing

– Clean

– Press

– Push Press

– Jerk

– Half Snatch

– Snatch

– Clean & Press

– Clean & Push Press

– Long Cycle (Clean & Jerk)

– Bottoms Up (BU) Clean

– BU Press

– BU Push Press

– BU Clean & Press

– BU Clean & Push Press

Presenečeni? Velikokrat sem slišal, da so treningi enaki in da se dela samo tri vaje. Ne vem kdo vam potem sestavlja treninge, vendar tukaj imate naštetih 15 vaj, ki pa jih mora trener postopoma vpeljati v vaše treninge, saj vaje niso enako zahtevne, Clean spada med osnovne, Push Press med napredne in Snatch med zahtevne vaje. Trener bo glede na vašo pripravljenost in vaše cilje vedel, katere vaje uporabiti za vas (individualizacija) v katerem obdobju, kdaj jih zamenjati, kdaj vas spustiti na težjo utež ali na višji nivo.

Pri izvajanju Kettlebell Fitness programa pa je pomembno še nekaj. Tempo izvajanja vaj (prehitro = nevarno, prepočasi = neučinkovito). Če vaje ne moremo delati z najpočasnejšim tempom, potem je utež za nas pretežka, če lahko delate prehitro in še zmaraj pravilno, potem je čas, da vzamete v roko težji Kettlebell. Kakšen je tempo katere vaje vam povem na isti delavnici kot kako določati dolžino intervala.

O Kettlebell Fitnessu je napisanega veliko, malo pobrskajte po internetu ali se udeležite naših treningov in prej kot slej vam bo vse jasno!

V naslednjem članku: Ne zanimajo me dolge serije, ne zanima me kondicija, želim moč in eksplozivnost! Ali je potem Girevoy Sport sploh primeren zame? Kako naj se lotim treninga za specifičen šport? Ali bom z dvigovanjem Kettlebellov napredoval tudi pri drugih športih?

1 Response to "Metodika treniranja Girevoy Sporta – 4 del – (Kettlebell Fitness)"

Leave a Comment

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017