Metodika treniranja s Kettlebelli (Girevoy Sport) — 2. del

V prvem delu je bil bolj kot ne predstavljen Kettlebell na splošno, predvsem pa sem podal zmotne informacije ali “teze”, ki veljajo za Kettlebell. Sicer pa, več ko bom govoril o nekoristnih zadevah, bolj jih bodo ljudje preizkušali, ker, kot pravijo, “radovednost je ubila mačko”… Pač smo ljudje naravnani, da poizkusimo vse, kar smo videli, še rajši pa tisto, kar je prepovedano (to je dokazal že Adam, pa smo videli kako se je končalo)

Kot trener (ne Kettlebell Liftinga, ne Girevoy Športa ali kakega drugega športa) sem dolžan določenega posameznika seznaniti z uporabo orodja in rezultati, ki jih pravilna uporaba (mislim da nepravilna uporaba sploh ne pride v poštev) tega orodja nudi. Skozi svojo trenersko pot sem se seznanil z veliko pripomočki in še več trenerji, ki zelo dobro “prodajajo” te pripomočke. Tudi na Kettlebell seminarjih sem srečal ogromno imen iz sveta osebnega trenerstva, trenerjev vrhunskih športnikov in ekip ter strokovnjake na področju prehrane, fizioterapije, masaž…

Lahko rečem, da sem samo v tujini spoznal vsaj 100 trenerjev, vsi so z menoj na seminarjih, ki sem se jih udeleževal v USA in po Evropi, in kasneje na seminarjih, ki sem jih vodil (jih vodim) sam. Vsi pridejo na seminar z enim ciljem: Kettlebell Lifting (seveda govorim o seminarjih, katerih sem se udeleževal jaz). Na začetku je na njihovih obrazih polno dobro energije, polno pričakovanja in navdušenja… Ampak, ko se na teh seminarjih začne govoriti o Kettlebell Liftingu, ljudje postanejo razočarani. To se je zgodilo tudi meni. V Grčiji leta 2007 sem se prvič srečal z Valeryjem Fedorenkom, enim izmed legend Kettlebell Liftinga in kasneje svojim trenerjem. Pričakoval sem pravo goro mišic, definirano telo in ne vem kaj še vse, pred mano pa je stal popolnoma povprečen človek. No, res je da njegova poglakt meri toliko kot obseg moje noge, ampak ta detajl sem takrat spregledal (verjetno je imel dolge rokave, se ne spomnim).

Kaj želim povedat? Da so Kettlebell Lifting, Kettlebell Fitness in Kettlebell StrongSport (zaenkrat so to edine oblike vadbe s Kettlebelli, ki dejansko nudijo rezultate, ki jih obljubljajo). Valery ni obljubljal velikih mišic, ni obljubljal 3 ali manj % podkožne maščobe, čeprav je bil definiran bolk kot marsikateri športnik, ko se je aktivno ukvarjal z dvigovanjem Kettlebellov (Girevoy Sportom). Oblika vadbe s Kettlebelli obljublja dolge in vitke mišice, obljublja izjemno povečanje tako kondicije kot tudi vzdržljivosti mišic, obljublja krepitev vezi, tetiv in sklepov, obljublja neverjetno povečanje maksimalne in vzdržljivostne moči, obljublja povečanje gibljivosti osnovnih sklepov ter obljublja povečanje mentalne zbranosti. Vse to obljublja in če Kettlebelle uporabljamo, kot je treba, vse to tudi dobimo.

Tudi tisti, ki vas Kettlebell Šport ne zanima si preberite nadaljevanje, saj boste tako dosegli rezultate, ki si jih želite (če si seveda želite kaj izmed zgoraj naštetega).

1. Kettlebelle se v 90% uporablja skozi časovne serije (dolžina serije, teža Kettlebella in tempo dvigov v minuti je stvar, ki jo mora določiti izkušen trener)

2. Kettlebell ima ročaj zato, da ga držimo (Samoumevno? Malo pobrskajte po youtube kanalu, pa boste videli, če je temu tako)

3. Težišče Kettlebella NI v sredini kugle, in se na telo spreminja glede na položaj, v katerem se Kettlebell nahaja v določenem položaju (tukaj leži 50% odgovora, zakaj s Kettlebellom za 50% bolj ojačamo sklepe kot s ostalimi vadbenimi pripomočki)

4. Če z določenim Kettlebellom ne morete narediti vsaj 50 ponovitev na roko, NISTE pripravljeni na težji Kettlebell (dekletom bo tale stavek veliko bolj všeč kot fantom, ki po navadi najprej zgrabijo najtežji Kettlebell v gymu).

5. Tako kot pri vsakem orodju tudi pri Kettlebellih obstaja določeno pravilo, kdaj lahko napredujete na zahtevnejšo vajo (seveda, mora vaje po zahtevnosti prej poznati).

Teh 5 točk je zgolj osnova, preden se sploh odločite za treniranje s Kettlebelli, saj boste vedeli, kaj vas na treningu čaka (poleg kugle z ročajem seveda).

Preden pa vas začnem maltretirati s tem, katere dvige delati, koliko časa in podobo pa je potrebno vedeti še nekaj.

Brez mobilnosti tudi s Kettlebellom ne morete delati. Mobilnost pomeni, da ste v določenem razponu mišice še zmeraj dovolj močni, da obvladate svoje gibe (dokaj na grobo, ampak mislim da vseeno dovolj jasno).

V skici so slike, kako razgibati ramenski obroč in s tem preprečiti poškodbe tako pri vadbi s Kettlebelli kot tudi ostalih aktvinostih, ki jih izvajate doma ali na igrišču.

Osnovne vaje, ki jih je potrebno obvladati (tukaj mislim obvladati!!!), da se lahko začnemo ukvarjati s Kettlebell Fitnessom (Kettlebell Fitness je najlažja oblika treniranja s Kettlebelli, zanjo pa se odločajo predvsem dekleta, saj je vadba lahko manj fizično naporna, ker pa je sestavljena iz kratkih in intenzivnih intervalov pa primerna za kurjenje kalorij (intervalna vadba dokazano bolje deluje na metabolizem kot konstanta obremenitev srca)

1. Swing z enim Kettlebellom in obema rokama do pasu (ta vaja nas nauči, kako uporabiti celotno telo, da dvignemo breme iz tal v višino prsi, brez da bi s tem obremenjevali spodnji del hrbta več kot je potrebno)

2. Swing z enim Kettlebellom in obema rokama nad glavo (učenec opazi da lahko z uporabo istih mišic kot pri prve vaje, le z bolj intenzivnim sunkom še zmeraj varno dvigne utež nad glavo zgolj z uporabo nog in ramenskega obroča)

3. Swing z enim Kettlebellom in eno roko (ta vaja je izjemno pomebna, saj mora učenec ugotoviti, da ni pomembno ali drži utež z eno ali obema rokama, kar pomeni, da roka in rama nista obremenjeni (o Valeryjevi podlaktici pa sem že govoril)  temveč da uporabi točno iste mišice, kot pri prvih dveh vajah.

Tako, sedaj veste kako pobrati Kettlebell iz tal in ga nihati (Swingati). Ne podcenjujte te vaje, prav tako ne njenih rezultatov. Swing je vaja, ki jo delamo tako rekreativci kot tekmovalci VSAK trening!

V naslednjem članku: Kako pobrati Kettlebell, kako ga naložiti in si ne poškodovati zapestja, kako počivati pod obremenitvijo in zakaj je to tako pomembno

Leave a Comment

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017