Metodika treniranja s Kettlebelli (Girevoy Sporta) – 1.del

Kettlebell Lifting ali Girevoy Sport. Na to vprašanja moram zadnje čase odgovarjati na dnevni bazi. Naj povem enkrat za vselej: to je ena in ista stvar, le v drugem jeziku!

Zaradi “pritiskov” fitnes industrije, dodajanja novih oblik vadbe, novih izrazov in novih pripomočkov so tudi trenerji na zahodu (beri: USA) začeli uporabljati raznorazne izraze za uporabo Kettlebellov. Tudi sam sem nekaj časa želel slediti, vendar sem ugotovil, da s tem bolj škodim tako sebi, kot tudi tistim, ki mi zaupajo in navsezadnje Girevoy Športu!

Kettlebell je pripomoček, s katerim povečujemo vzdržljivost, gibljivost, mobilnost, fleksibilnost, moč kit, vezi in sklepov ter s pravilnim doziranjem tudi maksimalno moč.

Seveda, tako kot pri vseh drugih športih, rekreacijskih in profesionlanih, je tudi pri Girevoy športu ključnega pomena individualizacija in pravilna periodizacija treninga.

Nekaj dejstev iz preteklosti (ne tako daleč nazaj). Slovenian Kettlebell Club je nastal zato, da se vsi, ki jih zanima Kettlebell Lifting (Girevoy Šport), naučijo pravilno uporabljati Kettlebelle. Zaenkrat je zelo malo ljudi, ki imajo še zmeraj ta cilj, ostali so le sledilci trendom. V tem pa se Kettlebell Lifting razlikuje od ostalih vadb. Ni potrebno stalno menjati orodij, vaj in metodike treniranja. Dovolj je, da je trener dovolj izkušen in verjame v svoje delo.

V soboto in nedeljo (29 in 30.1.2011) sem se udeležil seminarja funkcionalnega treniranja (ta izraz se mi zdi dokaj neprimeren, saj je VSAKO treniranje funkcionalno, če je le trener na dovolj visokem nivoju). Videl sem, kako trenerji na vseh področjih učijo pravilno uporabo orodij, naj bo to BOSU, TRX, olimpijska palica, ViPR ali kakšen drug pripomoček, ki je na trgu dolgo, ali pe je trenutno zaradi vse večje ponudbe le tržna niša.

Zelo sem bil impresioniran nad hrvaškim strokovnjakom, kako je razčlenil počep. Zelo strokovno in profesionlano. Potem pa je v roke vzel Kettlebell, in ga uporabil tako, kot bi uporabil olimpijsko palico ali ročko. Takoj sem opazil, da s Kettlebelli nima izkušenj, je pa dovolj iznajdljiv, da ga je ponudil kot pripomoček v ostali paleti pripomočkov, s katerimi sedaj razpolaga.

Zato sem se tudi odloči, da sicer v nekaj stavkih, ampak vseeno dovolj natačno opišem metodiko treniranja s Kettlebelli.

Vsak začetnik, ki se je ukvarjal s športom na katermekoli nivoju, ali pa se sploh ni ukvarjal z ničemer, mora skozi uvodni tečaj. Individualizacijo sem omenil, zato ne moremo vseh uvrstiti na isti nivo, ne moremo z vsemi začeti z enakimi gibi in ne moremo z vsemi začeti z enako težkim Kettlebellom.

” Po šestih letih trdega dela sem spoznal, da je  Kettlebell lifting kot hoja. Ja, sliši se čudno, ampak, kako lahko tečeš, če ne znaš hodit, zakaj bi šprintal, če ne znaš teči? Končno  razumem, kako preprosto je, vendar kot trener moram pri posamezniku ugotoviti, kdaj je “shodil”, kdaj je pripravljen na “tek” in kdaj (če sploh) lahko “šprinta”! ”

Tudi danes (tako kot vsak dan) sem dobil vprašanje, ki je dokaj smiselno. Postavila mi ga je punca, glasi pa se: “A se ne bom zredila če bom dvigovala Kettlebelle?” Odgovor je NE!

Če še enkrat od začetka preberete članek, boste videli, da s pravilno uporabo Kettlebellov izgubite maščobo, saj je treniranje razdeljeno na intervale, prav intervali pa so tisti, ki dokazano pospešujejo vaš metabolizem in s tem porabo kalorij. Najpreprostejša formula za hujšanje: calories in – calories out. Če jih porabimo več kot jih zaužijemo, bomo shujšali. Seveda je odvisno, katere kalorije zaužijete, kdaj, kolikokrat dnevno…, vendar sestava jedilnikov je področje strokonjakov na področju nutricionizma.

V  tem članku nisem ponudil odgovora, kako trenirati. Mogoče ga tudi v naslednjem ne bom. Razlog? Mogoče zvezde niso v pravem položaju, mogoče pa odgovora ni možno podati v enem članku.

V naslednjem članku: Osnove Girevoy Športa (osnovni dvigi, začetni program, vaje za gibljivost ramen, hrbta in bokov)

2 Responses to "Metodika treniranja s Kettlebelli (Girevoy Sporta) – 1.del"

  • Primož says:
Leave a Comment

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017