…. minute ki prihajajo!

Gre za simboličen naslov, ki pa ga bom najprej razširil še na nekaj “merskih” enot, potem pa razložil in utemeljil.

Zaradi boljšega razumevanja naj naslov najprej pretvorim v: to so metri ki prihajajo.

Je sedaj bolj jasno? Ne? OK, predtavljajte si tek od točke A do točke B. Recimo da je ta razdalja 1000 metrov, kar pomeni da sta jo zmožni preteči v približno 4 minutah. Pa vendarle, vsakič bi razdaljo radi pretekli nekoliko hitreje. Mogoče 3:55. Se pravi morate teči že kar hitro, cca 15km/h. Problem ne bo prvih 500m, problem bodo metri, ki prihajajo!

Še zmeraj ni jasno. Recimo, da hočete preteči razdaljo 10.000m (10km). Za to razdaljo boste potrebovali cca 50 minut, kar pomeni da boste tekli približno 12km/h.Problem ne bo prvih 5km, problem so kilometri, ki prihajajo.

Še zadnji primer. Peljete se s kolesom na morje. (povprečna hitrost je pomembna od vetra, vrste kolesa, prveženih kilometrov v tej sezoni…). Sicer vam gre dobro, pa vendarle niste zadovoljni in bi radi prišli na morje nekoliko hitreje. Problem niso kilometri, ki ste jih prevozili, problem so kilometri, ki so pred vami (razen če ste že na Črnem Kalu in vas čaka le še spust… you lucky bustards!!)

* seveda so tukaj kilometri in hitrost ZELO posplošeni, gre zgolj za razložitev, da bo nekoliko lažje razumljivo besedilo, ki sledi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To so kilometri, ki prihajajo. Kaj pa minute?

Pri Kettlebell Liftingu “razdaljo” merimo v minutah. Lahko bi tudi v ponovitvah (in konec koncev tudi jo, ampak to na nekoliko višjem nivoju). Se vam je kdaj zgodilo, da je bila prva minuta pretežka? Verjetno da ne (čeprav se na tekmah možgančki poigrajo z nami in je težka že prva sekunda). Kdaj pa postane težko? Naj uganem, približno v 6 minuti, a ne?

Kako, zakaj? Zakaj ne v tretji? Zakaj ne v deveti, zakaj ravno v šesti?

To so minute, ki prihajajo! Seveda pa morate poznati svoje številke! Če vzmate prelahek Kettlebell ali se zadeve lotite prepočasi se to zgodi kasneje. V takem primeru mora biti serija daljša (več v nadaljevanju).

V Kettlebell Liftingu se dogajajo spremembe, ena izmed njih pa so 20 minutne serije, ki jih je “oživela” organizacija EGSA! Pa mislite, da pri 20 minutni seriji postane težko v šesti minuti? Ja pa jade 🙂

Tukaj je problematična 13 ali pa štirinajsta minuta.

Kaj pa 30 minutna serija? Jup, prav ste uganili, tukaj so “ta težke” minute med 18 in 23 (ko se počasi menjajo nekateri energijski sistemi v telesu, izključi se prebavni trakt).

Kako je možno, da je 18 minut “lahkih”, potem pa 13 tako težkih. Ali še bolje, kako je možo da je 23 minut lahkih, potem pa 7 tako težkih? Smo toliko bolj utrujeni?

Hmn, ne bi rekel. Gre za mentalno pripravljenost. Kako pa je možno, da ni težkih prvih 5 minut? Kako pa je možno, da ni težkih prvih 10 minut? PRVIH 10 MINUT!?!

Jup, ker smo se odločili, da gremo na 30 minut.

Opazil sem, da je veliko ateltov preveč zaletavih in bi vsi radi dvigovali 24kg in delali super nore rezultate v 10 minutah. Vse lepo in prav, vendar to ne gre tako. Se še spomnite članka o FTP, functional threshold power?

To je moč, mentalna in fizična, nekakšna “spojina” obeh skupaj, ki pa daje neverjetne rezultate. Bolj ko pritiskamo, težje je, Težje Kettlebelle ko dvigujemo (ob predpostavki da se držimo enakega tempa z vsemi težami, ki jih uporabljamo na treningu), manj časa jih bomo lahko dvigovali.

Logično a ne? Seveda je! Vendar smo ljudje plenilci. Tekmovalci! Egositi! (ja ja, vi niste taki, seveda ne… dokler ne stopite na platformo 😉 )

Vedno bi radi več. Eno ponovitev več kot včeraj. Eno minuto več kot prejšnji teden. Težji Kettlebell kot lani! Vse to je želja, ki nas dela boljše. Boljše od koga? Od kolega? Od sotekmovalca? Od tekmovalca iz nasprotne ekipe? Ne, BOLJŠE NAS!

Tako postajamo boljši, močnejši, tako fizično kot psihično. Ne bomo se več bali minut, ki so pred nami.

Delo trenerja je, da ugotovi FTP od vsakega tekmovalca posebej, potem pa je naloga obeh, da to številko premakneta višje.

Vendar, ne mislite, da bodo potem minute ki prihajajo lažje. Ne mislite da boljši tekmovalci, Master of Sport Atelti, svetovni prvaki ne trpijo. Seveda trpijo, verjetno še bolj kot vi, le da za to potrebujejo težjo Kettlebell, hitrejši tempo ali pa več minut.

Vse je odvisno od cilja, ki smo si ga zastavili, vprašanje pa je, če ste pripravljeni nekoliko potrpeti (kok lepše se sliši potrpeti kot trpeti, a ne).

Vedno bodo problem minute, ki so pred vami (tiste za vami so že mimo). Vendar se boste počutili kot SUPERMAN/ SUPERWOMAN ko boste dokončali serijo in si rekli YES!

Minut, metrov, kilometrov (tudi izpitov na faksu če smo že pri zmagah) ki prihajajo se morate veseliti. Morate vedeti, da ste na njih pripravljeni! Morate vedeti, da ste jim kos. Nikoli ne smete biti zadovoljni s prevoženimi kilometri, nikoli se ne smete zadovoljiti s starimi “zmagami”.

Minute ki prhajajo vas delajo močnejše, stabilnejše, BOLJŠE!

Nasvet, ki mi ga je dal eden od mojih trenerjev (ja, imam več trenerjev, 2 za Kettlebell Lifing in dva za kolesarstvo, če koga zanima zakaj naj me privatno kontaktira): use music or any other legal stimulant to help you get to the end of the session. A good strong coffee may help!

Mogoče bo pomagala tudi tale pesmica 😉

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017