Najboljši trening

Kdo sestavi najboljši trening? Kaj sploh je najboljši trening? Kako oceniti dobro sestavljen trening? Kdo je najboljši trener?

To so vprašanja, ki se bodo pojavljala v nadaljnih dneh, tednih, mesecih in letih med tistimi, ki trenirajo “Kettle”.

“Kettle” trening je postal zelo splošen pojem. Rusi so začeli z uporabo Kettlebellov (kakšno in kako sem že velikokrat napisal) zaradi njihove priročnosti, zaradi rezultatov, ki jih je treniranje s Kettlebelli ponujalo pa so se malo bolj poglobili v večno vprašanje: Zakaj? Zakaj so rezultati tako neverjetni? Zakaj lahko z enim samim orodjem, eno samo serijo in skorajda enim sistemom treninga dosegajo tako dobre rezultate na področju vzdržljivosti, eksplozivnosti, moči in koncentracije hkrati?

Zaradi vse večje uporabe Kettlebellov se je razvil šport, in tekmovalci (Gireviki) v Girevoy Sportu (Kettlebell Lifitngu) so razvili tako imenovano “superhuman strength”. Zakaj so jo Rusi tako poimenovali? Iz preprostega razloga, dvigovalci niso dobivali na mišični masi, celo nasprotno, izgubiljali so kilograme, njihove mišice niso bile več napihnjene ampak vitke in dolge, izgubili so % telesne maščobe in povečali moč, eksplozivnost in vzdržljivost za več kot 3x!!!

Zadnje čase sem priča prerekanja med trenerji, kaj je pravilno in kaj ni, kakšen trening je najboljši, koliko ponovitev, koliko serij, s katero utežjo in kako intenzivno? Tako bom rekel, ni vseeno kateri Kettlebell uporabite za svojo serijo, ni vseeno koliko serij naredite, ni vseeno katere vaje uporabite za asistenco in kdaj, koliko tednov delate na moči, koliko tednov na eksplozivnosti, kdaj povečevati vzdržljivost rok, kdaj nog…

Vse to je potrebno vedeti, preden se okoronate za trenerja, naj bo to Kettlebell Lifting trenerja, trenerja Kettlebell Fintesa ali trenerja, ki Kettlebelle uporablja zgolj za fizično pripravo športnikov na vrhunec sezone.

Vendar vse to ne pomaga, če manjka en faktor. In to sta dva: motivacija, dobro vzdušje in disciplina (ne, nisem se zmotil, le citat sem vzel svojemu profesorju za nogomet, Danilu Popivodi). Zakaj vas zdaj morim s tem? Pa pojdimo lepo po vrsti.

Začelo se je z dogovorom, da se pomerimo v ekipni tekmi (štafeti). Seveda je težko narediti poštene ekipe, saj smo tisti, ki treniramo s Kettlebelli na zelo različnih nivojih pripravljenosti, imamo različno telesno težo in ne treniramo vsi enako dolgo. Zato sem se odločil, da združimo moči najboljši, ki smo trenutno v Sloveniji, Aleš Mežnaršič, Aleš Muhovec in jaz, Gregor Sobočan.

Aleš Mežnaršič je rekel, da ne more delati več kot 8 ponovitev v minuti, Aleš Muhovec je rekel, da bo delal približno 11, sam pa sem se odločil za število ponovitev med 12 in 13. Kaj se je zgodilo? Okoli nas še 12 atletov, vsi z lažjimi Kettlebelli, skupina pred nami dekleta, ki so naredila vrhunske rezultate tudi v svetovnem merilu, telovadnica polna pozitivne energije… Aleš Mežnaršič je padel pod vpliv, in namesto 8 ponovitev v minuti delal 12 ponovitev v minuti, seveda mu Muhovec ni ostal dolžan, in delal 14 ponovitev v minuti…kaj je preostalo meni, kot da zmagam? Zapomnite si, tekmovali smo v isti ekipi, vendar smo pokazali, da smo iz pravega testa in tudi drug drugemu dali vetra! Tako se je zgodilo v prvi disciplini (LongCycle), tako se je zgodilo v drugi disciplini (Jerk) in tako se je zgodilo v tretji disciplini (Snatch).

Na koncu štafete smo bili vsi dobesedno izmučeni, ampak ponosni nase, saj smo zdržali. Med seštevanjem številk in  rezultatov smo ugotovili naslednje: Aleš Mežnršič je naredil osebni rekord v obeh dvigih (v vaji Snatch ni nastopil zaradi obveznosti, ki jih je imel s svojimi mladimi nogometaši), Aleš Muhovec, osebni rekord v vseh treh dvigih, Gregor Sobočan, osebni rekord v vseh treh dvigih, Ivana Brtivec, osebni rekord v vseh treh dvigih, Željka Sunjog, osebni rekord v vseh treh dvigih, Samo Jamnik, osebni rekord v vseh treh dvigih, Tajda Sobočan, osebni rekord v vseh treh dvigih, Maruša Karničar, osebni rekord v vseh treh dvigih, Tanja Šamec, osebni rekord v vseh treh dvigih, Katja Bastjančič, osebni rekord v vseh treh dvigih, Nenad Gorički, osebni rekord v vseh treh dvigih, …. in še bi lahko našteval, ampak si boste rezultate pogledali čez nekaj dni, ko bodo objavljeni na strani.

Kaj hočem s tem povedati? Še enkrat preberite naslov članka. OK, če še zmeraj ne veste o čem govorim, odgovor je: tekma je vedno najboljši trening. VEDNO! Zato je treniranje Girevoy Sporta (ali Kettlebell Liftinga, če vem je zaenkrat tako ljubše) vedno test. Vendar test proti samemu sebi ni vedno dovolj, potrebno je tekmovati proti nekomu drugemu, saj takrat potegnemo iz svojega telesa še več. Prav takrat naredimo zase največ. Vidimo, ali smo psihično dovolj močni, ali smo konkurenčni v svoji kategoriji, ali smo iz pravega testa in navsezadnje, ali smo od zadnjega preizkusa napredovali. Moja mama (Lijana Sobočan) je seveda nekonkurenčna moji sestri  (Tajdi), vendar to ni nikakršno merilo. Zato sem danes v ekipo postavil Željko Sunjog, Aleksandro Barjaktar (obe iz Zagrebške ekipe Giryatrija) in svojo mamo. Zakaj? Vse tri so že pred nekaj časa dopolnile 40 let (in kar nekaj pomladi več). Danes je bil najlepši prizor videti te tri dame, kako so tekmovale, vsaka zase, za svojo ekipo in ena proti drugi. Rezultat? 9 osebnih rekordov, seveda.

Vsak (ampak res vsak) ki pride do mene s prošnjo, da bi treniral Girevoy Sport (in še enkrat prevedem v Kettlebell Lifting, kar je eno in isto) mi najprej pove, da ga ne zanima tekmovanje. Včasih sem si to jemal k srcu, sedaj pa se samo nasmehnem, saj vsaj 50% od teh ljudi že čez nekaj mesecev vidim na platformi, kako “grizejo” za boljšim rezultatom in kako so zadovoljni, ko ga dosežejo.

Nekateri so mi očitali, da ljudem vsiljujem Girevoy šport. Tudi temu se samo nasmehnem, saj bi vsak, ki trenira s Kettlebelli, moral biti sposoben pokazati kaj zna, navsezadnje, kot trener zahtevam od svojih strank (da ne bom stalno uporabljl izraza atleti, ki pa mi je veliko ljubši), da test opravijo, saj je od tega odvisna nadaljna periodizacija in sestava treningov.

Naslednjič, ko boste želeli opraviti dober trening se ne zanašajte na trenerja, ampak si poiščite ekipo in se pomerite med sabo, poiščite konkurenčnega “prijatelja” na facebook-u ali kje drugje in se pomerite… ni nujno da v Girevoy Športu, lahko v kolesarjenju, lahko v plavanju, lahko tudi v šahu, če niste preveč športno nastrojeni.

Med športniki velja pregovor: TEKMA JE NAJBOLJŠI TRENING!

Naj se prime še med rekreativci in videli boste, zakaj se športniki veselijo zmage. Ker jim je uspelo premagati nekoga.

Zakaj ste veseli vi, če vam v podjetju nekaj uspe, zakaj ste veseli, če so vam povišali plačo? Ker vam je nekaj uspelo, nekoga ste premagali, pa si to priznajte ali ne.

Slovenian Kettlebell Club je priložnost, da se naučite dvigovati Kettlebelle, da postanete močnejši, hitrejši, pametnejši (tukaj mislim na koncentracijo) in odpornejši na delovanje zunanjih faktorjev (naj si bodo to fizične ali psihične prepreke).

Sprejmite IZZIV in se pridružite!

3 Responses to "Najboljši trening"

  • Cialis says:
Leave a Comment

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017