Nehajte loviti številke!

Številke so pri Kettlebell Liftingu seveda pomembne. Določajo Rank ali naziv, določajo zmagovalca in če slučajno dosežeš številko 100 potem sta Facebook in Instagram preplavljena s tvojimi objavami število “lajkov” pa gre v višave.

Kaj pa je potem narobe s številkami?

VSE! Oziroma, vse je narobe s številko, ki jo lovite. 

Zakaj potem ves čas pišem o številkah? Poznate svoje številke? MAP? FTP? Pa saj to so vse same številke…

Res je, vendar so to številke, ki določajo intenzivnost treninga (ali tekme), ne pa končni izkupiček. Kakšna pa je razlika?

ZELO VELIKA. Recimo, nekdo, ki mora za dosežen Rank Mojster Športa (Master of Sports) v disciplini LongCycle doseči 54 ponovitev, si bo v glavo vbil to številko. To pomeni, da je potrebno delati 5,5 ponovitve na minuto, ob predpostavki, da delamo 10 minut. 

615633_513080895368921_736184815_o

 

 

 

 

 

 

 

 

Najmanj trije razlogi so, zakaj se ni dobro osredotočiti na določeno številko!

Prvi razlog:

No, vsi vemo, da je 10 minut zelo težko zdržati, zato začnemo razmišljati drugače. Kaj pa če bi naredil to v 8 minutah. To je veliko lažje! Hitreje mine, vedno se zakomplicira v zadnjih dveh minutah, tako v glavi kot tudi v telesu (energijski sistemi se nekoliko zamenjajo, MAP in podobno…)

Tako je, se pravi, 54 ponovitev v 8 minutah pomeni tempo malo manj kot 7 ponovitev v minuti. Ah, to bo pa šlo. To je samo 1,5 ponovitve na minuto hitreje. Oziroma, če delamo s tempom 5,5 ponovitev na minuto dvignemo Kettlebelle vsakih 11 sekund, če pa delamo s tempom 7 ponovitev na minuto, pa dvignemo Kettlebelle vsakih 8,5 sekunde. Se pravi 2,5 sekunde manj za vsako ponovitev. Hmn, to pa ni več tako malo. Oziroma, če še malo pretvorimo v odstotke, skoraj 30% bolj intenzivno bomo morali dvigovati Kettlebelle. No, to pa nam da malo misliti. Trideset odstotkov bolj intenzivno! Ko smo enkrat na nivoju, kjer dvigujemo 32kg težke Kettlebelle, potem se napredek na letni ravni pozna okoli 5%, ko pa smo še korak višje pa največ 2-3 % NA LETO!

Tako da, potrebno je biti realen, si vzeti čas vseh 10 minut in po svojih najboljših močeh zdržati do konca. Tako imamo veliko več možnosti za dosego rezultata.

Drugi razlog:

Osredotočiti se na neko številko pomeni pot v pogubo. Kajti, bližje ko smo tej številki, bolj se nam vklapljajo emocije, a ne tiste prave! Radi bi jo dosegli čim prej! Malo pohitimo, malo bolj stisnemo utež, malo bolj močno naredimo fiksacijo, malo več energije porabimo… in nekaj ponovitev pred tisto “magično” se nam zalomi… Emocije so čudo! Potrebno jih je prihraniti za tekmo, na tekmi pa PRAVILNO uporabiti, kajti, samo ena napačna misel, spomin, trigger… in vse gre lahko po zlu. Nam je naš rokometni trener rekel, da smo kot krave simentalke: molzemo, molzemo, molzemo.. napolnimo kanglice potem pa jih z nogo podremo. No, prispodoba ni najbolj na mestu.. iskreno, tudi takrat ni bila, mislim pa, da pove veliko.

Tretji razlog:

Športnik se ne sme nikoli zadovoljiti z doseženim rezultatom. NIKOLI! Se pravi je določen naziv samo vmesna postaja, en korak naprej proti “perfektnosti”. 

To ni pomembno samo zaradi rezultatov in konstantnega napredka. To je pomembno zaradi motivacije in možnosti napredka. Pri Kettlebell Liftingu je razlika med Master of Sports (mojster) in Master of Sports International Class (velemojster) zelo velika. To pomeni, da nam fokus na 54 ponovitev ne pomaga prav nič. Za naslednji Rank je potrebno narediti 15 ponovitev več. PETNAJST! To je preveč, da bi se naredilo v enem poizkusu. Kaj pa potem? 

Potrebno je počasi graditi naprej, vsakič eno, dve ponovitvi več kot prejšnjič. Napredek na začetku je jasno veliko večji, ampak zdaj pišem o vrhunskem nivoju. 

Kaj narediti potem?

Roko na srce, končna ponovitev je pomembna… jah, na koncu! Bolj pomemben je tempo, tehnika, počutje. Kajti, če se osredotočimo na 54 ponovitev se lahko izgubimo, lahko delamo “intervale” v seriji, se pravi 5 ponovitev v 45 sekundah, potem pa 15 sekund počivati. Če se navadimo na kaj takega, potem bomo v velikih težavah, saj recimo 7 ponovitev v 45 sekundah res ni lahko delati, navajeni pa smo na 15 sekundni počitek v vsaki minuti. 

Naj se sliši še tako obrabljena fraza, ampak, tehnika je ključna!

Veliko ljudi me sprašuje kako lahko naredim toliko ponovitev? Moj odgovor: Počasi, eno po eno, sprostitev med vsako ponovitvijo, fokus na naslednjo, umirjanje dihanja, popravljanje napak iz prejšnje ponovitve, sproščanje mišic, ki za dotično pozicijo niso pomembne. 

S časom se to naučimo delati hitreje, bolj tekoče, elegantno, ni nam več potrebno razmišljati na vsak gib in dejansko lahko utrip umirimo med samo serijo. 

Seveda to traja, najmanj 2000 pravilnih ponovitev in pa seveda s primerno intenzivnostjo. Zato pa vedno ponavljam da je potrebno na poti uživati, biti z glavo na treningu, razmišljati kaj lahko naredimo BOLJE. Kajti več ni vedno bolje.

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017