Neki novi momenti…

Zanimivo je, kako se Kettlebell Lifting razvija pri nas. Še bolj zanimivo bo postalo treniranje, saj je Kettlebell Lifting pridobil nekaj novih momentov.

Lepo počasi. Leta 1950 so se pojavili prvi zapiso o Kettlebell Lifingu, nekaj let kasneje pa je že bilo jasno, da bo to šport, ki bo v Rusiji dobil svoje mesto. Tekmovanja so potekala v vajah Clean & Press ter Jerk. Časovne omejitve ni bilo, saj so takrat tekmovalci dvigovali na moč, večina pa jih je zdržala največ nekaj minut.

Ko je Fedor Usenko leta 1988 v 55 minutah naredil 236 ponovitev z dvema 32kg težkima Kettlebelloma! Rezultat brez primere, sigurno. To pomeni, da je dvigoval s tempom nekaj manj kot 5 ponovitev v minuti.

Master of Sports

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leta 1990 so čas dvigovanja omejili na 10 minut. To je pomenilo popolnoma nov način treniranja in tekmovanja.Fedor Usenko je po 3 letih treninga v 10 minutah naredil 144 ponovitev, kar pomeni tempo nekaj več kot 14 ponovitev v minuti.

Šport kot tak je bil predstavljen tudi v ZDA, od tam pa spet nazaj v Evropo, v zahodne države. Ker pa američani niso narod, ki so za dobre rezultate pripravljeni veliko trenirati in ker je Kettlebell uporabljen vse bolj kot fitnes pripomoček so si ljudje začeli izmišljevati nove discipline. Seveda veliko krajše. Tekmovanja so omejili na 6 minut, na 5 minut in tudi na 3 minute. Vse, da bi čim več ljudi prijelo za Kettlebelle.

Lepa gesta, vendar so s tem povzročili napačno razmišljanje, da je potrebno dvigovati čim hitreje in čim težje Kettlebelle. Zato imajo v ZDA zgolj 3 moške atlete z Rankom Master of Sport.

……………………………………………………………….

Ivan Denisov, živa legenda Kettlebell Liftinga, svetovni prvak in svetovni rekorder v vsakem dvigu, ki se ga loti se je letos pridružil organizaciji, ki smo jo leta 2010 zasnovali enuziasti iz zahodne Evrope. Z njim je organizacija dobila prepoznavnost in kvaliteto.

Seveda je Ivan zelo vpliven človek, zato je zahteval, da se postavi nov sistem rankiranja in tekmovanja. Uvedel je 20 minutne serije. Najprej se mi je (kot predsedniku organizacije) to zdelo nesmiselno, saj je že 10 minut za 90% ljudi preveč.

Ivan je razložil da je preveč zato, ker vsi želijo dvigovati 32kg težke Kettlebelle. Pri 20 minutni seriji je možno priti do Ranka Master of Sport z 28kg težkim Kettlebellom in enako hitrim tempom dvigovanja kot v 10 minutni seriji z 32kg težkim Kettlebellom.

To pa pomeni popolnoma novi načini treniranje, popolnoma novi momenti! Razmerje med wVO2max in FTP se bo spremenilo, veliko več po potrebno delati na tehniki, sam način treninga pa bo veliko bolj zanimiv, sej je več energijskih sistemov, “skozi” katere bo tekmovalec “potoval” v 20 minutni seriji.

Funkcionalna moč bo šele sedaj dobila pravi pomen. Za 5 minutno serijo je potrebno biti močan in eksploziven, pa tudi tehnika je potrebna zadovoljiva, vensar v 5 minutah še ne pridemo v kisikov dolg, tako da lahko tehniko kompenziramo z močjo. Pri 10 minutni seriji je pomembna izjemno dobra tehnika in moč, visok laktatni prag, visoka toreanca bolečine, dobro razvit FTP.

Za preživetje 20 minutne serije pa je potrebna ODLIČNA tehnika, odlična toreanca na laktate, odličen FTP, odličen tudi wVO2max (povezan s FTPjem) in izjmeno izjmeno dobra psihična priprava. Seveda se tudi končni rezultat treniranja za 20 minutno serijo razlikuje od treniranja za 5 minutno serijo. Verjetno bo “šprinter” močnejši (maksimalna moč), vendar bo to edina karakteristika, ki jo bo imel bolje razvito od “maratonca”.

Po drugi strani pa bo “maratonec” z zelo malo treninga prehitel rezultate “šprinterja” (tudi v 5 minutni seriji), kar pa v obratni smeri ne bo nikoli mogoče.

Veliko sva se z Ivanom pogovarjala, predem smo potrdili uvedbo novega rankirnega sistema in dolgo sem bil proti. Vendar po daljšem razmisleku in vseh argumentih, ki jih je Ivan naštel se mi zdaj zdi to edina smiselna rešitev, da šport razširimo in naredimo zanimivega za širšo populacijo!

Verjetno bo preteklo nekaj vode, preden se bodo 20 minutne serije prijele. Po mojih izkušnjah bo edina disciplina, ki bo za javnost zanimiva LongCycle, saj vključuje največ gibanja in je telesu najbolj prijazna, saj pri vaji Jerk naredimo zelo veliko ponovitev zgolj v eni smeri, med tem ko je Snatch za večino ljudi nemogoče delati 10 minut na roko.

LongCycle je tudi najbolj “funkcionalna” vaja, saj vključuje vse mišice na telesu, vse večje potrošnice kisika. Zato smo atleti, ki dajemo večjo pozornos tej disciplini bolj “fit” kot tisti, ki se pripravljajo zgolj na Biatlon.

Odločil sem se tudi, da v Sloveniji obrnem nov list in da začnem javno objavljati treninge, saj je to edini možen način, da se šport razširi na višjo raven.

Pri primer:

LongCycle 2x26kg, 12 minut, pavza 6 minut… ponovimo 3x

Veliko sreče 😉

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017