“Owning the weight”

Tale naslov sem prebral na nekem forumu in zdel se mi je zelo zanimiv. Predvsem zato, ker so bili iz psihološke strani zelo lepo napisani občutki pred serijo z določeno težo.

Malo sem pobrskal po starih zvezkih (vsako leto od platnice do platnice s treningi popišem en zvezek) in primerjal rezultate. Včasih sem bil nekoliko bolj pedanten, saj sem zraven vsakega treninga napisal še občutke, razloge zakaj kaj ni uspelo in kako sem se počutil pred in po treningu.

S tekmovalnim kettlebell liftingom sem začel leta 2008-2009, ko sem zaključil s profesionalno rokometno kariero. Takrat sem bil fizično odlično pripravljen. Lahko sem naredil bench press 125kg, počepnil krepko čez 180kg in iz tal dvignil 250kg, tekel sem kot srna in skakal visoko, 20 dvigov na drog pa je bilo le ogrevanje… Tudi military press sem lahko naredil z 48kg Kettlebellom (nekje imam še shranjene posnetke). Tako da, če mi je kdo omenil, da moram delati Jerk z 2x24kg sem bil mogoče nekoliko užaljen, saj sem z lahkoto dvignil 2x32kg. 

Vendar, kaj kmalu so me Kettlebelli prizemljili. Ena stvar je Kettlebelle dvigniti enkrat.. dvakrat.. tudi desetkrat… pa, roko na srce no, tudi 30 ponovitev se nekako da narediti, če si dovolj močan, imaš nekaj malega pojma kako se jih dvigne in če malo potreniraš. 

Seveda pa 30 ponovitev pri Kettlebell Liftingu ne pomeni nič. NIČ! Pri Kettlebell Liftingu se začne vse skupaj dogajati po štirih, petih minutah ali pa približno 50 ponovitvah.

Kakorkoli, glavni cilj je tako ali tako narediti serijo 10 minut s primernim tempom. To je okoli 80 ponovitev pri vaji LongCycle, 120 ponovitev pri vaji Jerk in 160 ponovitev pri vaji Snatch. To so številke, ki predstavljajo nek minimum. Ki pomenijo, da ste osvojili utež.

Dobro se spomnim, kako sem pred 4-5 leti stal pred 28kg težkimi Kettlebelli in razmišljal kako naj se jih lotim. Najprej na WC, potem ena ponovitev, potem sem malo hodil okoli, z nogo probal če se res tako težke, pogledal v plan če ni slučajno trener napisal 24kg… ne, spet, ena ponovitev, malo ogrevanja…

Kadar imam 2x28kg v trening planu napisano danes, je edino vprašanje kako hitro bom lahko delal. Ne skrbi me več ali bom po 5-6 minutah še lahko delal, ali mi bodo pretežke, ali bom moral predčasno odložit na tla… Vendar to ni šlo preko noči. Ob pregledovanju starih zvezkov sem ugotovil, da sem vsako leto napredoval po dva kilograma. Ja, tudi meni sta 2x24kg Kettlebell predstavljala problem. Vseeno sem naredil 10 minut, vendar sem za tako serijo potreboval dober dan. Leta 2013 sem končno osvojil 2x24kg, naslednje leto pa imel težave z 2x28kg, zato sem celotni plan ponovil s 26kg. Leta 2015 sem za novo leto od svojega trenerja, Antona Anasenka dobil “domačo nalogo”, 31.12.2015 sem moral narediti 10 minut z 2x28kg vaje Jerk. To mi je povedal ob 6 zjutraj, ob 8:00 sem mu že poslal video. Še vedno pa nisem popolnoma obvladal uteži. Potreboval sem še eno leto, da se enako počutim tudi kadar je na vrsti LongCycle, vaja ki mi ne leži. 

Tako sem tudi letos začel nov pripravljalni cikel z 2kg težjimi Kettlebelli, kmalu pa začutil, da jim nisem kos. Korak nazaj bi bil, da bi cikel ponovil z 28kg, tako da so mi 1kg težki magnetki prišli še kako prav. 

Danes sem naredil prvi trening in počutil sem se odlično! Ravno prav pritiska, želje, nervoze in navdušenja. Pravilno sem ocenil tudi tempo, s katerim sem lahko zdržal 6 minutni test. Saj veste, najprej stestiraj MAP 😉

Vsako leto tudi nekoliko spremenim plan, saj bi se drugače v 10 letih že pošteno naveličal. Tokrat sem plan za Kettlebelle sestavil sam (seveda uporabil znanje Ivana Denisova in pa Antona Anasenka), za ciklizacijo pa sem letos ubral drugačno pot, in sicer sem za pomoč prosil prijatelja Ernija Gregorčiča, ki je s svojimi izkušnjami in znanjem iz powerliftinga v moj program vnesel kar nekaj sprememb. 

Nekoliko več o planu bom lahko povedal, ko naredim vsaj 3 mezocikle, vendar se mi zdi, da bo napredek velik, saj že ob pogeldu na treninge uživam kot še nikoli prej.

Naj se še vrnem na svoje stare rekorde… občutek imam, da se bom marsikateremu spet uspel približati… 

Side press s 64kg (48 + 16) z eno roko… no, to je pa hard style 😉

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017