Pomemben je zgolj pulz!

“Ej… ah ah, stari… kok … aha .. maš .. uh ahm.. pulza?”

“172/min!”

“KWA!?!?! uh … uh.. fak… js bi.. ahm.. js bi umru če bi meu tok!”

Vam je znano tole? Ko tečete z nekom, ki je bolje pripravljen od vas?

Pred nekaj dnevi sva se s prijateljem odpravila na tek. Določila sva traso, zmenila sva se, da ne bova preveč hitela, se pravi, pogovorni tempo. Ker sva oba trenerja, sicer vsak na svojem področju, sva morala predebatirat glavne parametre v disciplini, ki sva jo trenutno opravljala. Se pravi, teka. Tempo 4:045 ali 5:15/km, pulz 145 ali 155/min, dolžina koraka, po prstih ali celih stopalih… Nakar je kolega pripomnil: “ampak če pa veš svoj pulz, če poznaš svoje pragove, potem gledaš samo še to”. No, glede na to, da sem bil kar zadihan in nisem imel dovolj kisika v možganih, da bi preveč razmišljal sem se na hitro strinjal, čeprav sem vedel, da sem lani skoraj celo kolesarsko sezono bral točno drugačne informacije.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seveda, “power output”!! Ne bom rekel, da se s prijateljevimi besedami ne strinjam. Skoraj 100% se, vendar zgolj kadar gre za tek.

Sam sem začel drugače razmišljati, ko sem začel kolesarit. Takrat sem tudi pustil možganom, da začnejo razmišljati širše, zato sem si tudi najel trenerja, ki me je od osnov pripeljal do ekstremno težkih treningov… in to s Kettlebelli!!

Preveč zakomplicirano? Naj poenostavim; meni je za kolesarstvo bolj ali manj vseeno (sicer rad sedem na kolo in se “razturim” na klancih ali 5 urnih vožnjah). Moj cilj je razvijati način treniranja s Kettlebelli. In zakaj se ne zgledovati po enem najbolj razvitih športov na svetu. Pri kolesarstvu je pomembno vse. Prav vse! Srčno-žilna vzdržljivost, mišična vzdržljivost na kratki rok, mišična vzdržljivost na dolgi rok, VO2max, maksimalna moč, visoki laktatni pragovi, visok prag bolečine, prehrana, rehabilitacija, dodatki… Prav vse je pri kolesarstvu na najvišjem možnem nivoju. Najjveč denarja se porabi za raziskave, najobljši trenreji sodelujejo pri treniranju najboljših kolesarjev…

V Kettlebell Liftingu maričesa na potrebujemo, vendar visok laktatni prag, visok VO2max, maksimalna moč, eksplozivnost… dovolj razlogov, da sem raje kot Kettlebell Lifting trenerja najel kolesarskega trenerja. Sicer je od mene zahteval, da najprej kupim in preučim njegovi dve knjigi, da bom sploh razumel, o čem govori. Ko sem to storil, sem vprašanja postavil popolnoma drugače.  Že v sami knjigi sem dobil veliko odgovorov, vendar sem želel individualni plan.

Se pravi, kako lahko vrhunski kolesarski trener vodi treninge športniku, za katerega ne ve kako njegov šport sploh izgelda. Enostavno, wVO2max!

Ugotovila sva, da je pri Kettlebell Liftingu enako kot pri kolesarjenju, pomembna je moč, ki jo lahko proizvajaš. Seveda je tukaj v enačbi tudi pulz, vendar ta pride na vrsto šele kasneje. Ali pa sploh ne!

Zakaj? Ker je pulz odvisen od veliko spremenljivk, na katere pa med samim treningom težje vplivamo. Kadar smo preutrujeni, ne moremo doseči dovolj visokega pulza, mogoče je vlaga v zraku previsoka, in težje črpamo kisik iz zraka, mogoče smo bili preveć utrujeni, ko smo delali test, pa je pulz med treningom prenizek, nismo dobro spali, nismo dobro jedli… Seveda lahko vse te parametre upoštevamo tudi, kadar govorimo o wVO2max, vendar je ena velika razlika.

Naš cilj na tekmi ni imeti pulz 172/min… naš cilj je dva 24kg težka Kettlebella 70 krat dvigniti nad glavo. (zelo splošno sem tole napisal, ampak recimo v vaji LongCycle je 70 ponovitev z dvema 24kg težkima Kettlebelloma dovolj za Level I).

Predpostavimo, da se bomo orientirali po pulzu. Nekdo, ki ima cilj narediti 70 ponovitev mora 10 minut dvigovati s tempo 7 ponovitev v minuti. Recimo, da ima od šeste minute dalje pulz 172/min. Vse super. Kaj pa če mu dam dva 28kg težka Kettlebella? Kaj pa če mu dam dva 20kg težka Kettlebella? Kaj se potem zgodi z njegovim wVO2max? Bo lahko s 4kg lažjimi Kettlebelli nadoknadil “power output” s tempom? Pri enakem pulzu? Bo lahko sploh dvigoval dve 28kg težka Kettlebella dovolj hitro, da bo izenačil “power output” in ne presegel pulz 172/min??

Tudi s 16kg Kettlebellom lahko nabijemo pulz do 172, vendar ne bomo zaradi tega nič boljši na 24kg. In, če nekdo samo stoji v Rack položaju z dvema 32kg težkima KB bo kmalu dosegel pulz blizu 160, vendar jih ne bo mogel dvigniti nad glavo. Se pravi, pri Kettlebell Liftingu pulz dodamo v enačbo kasneje, ko smo bolj izkušeni.

V mojem primeru je nekoliko drugače. Sam lahko z 32kg uravnavam svoj pulz. Sam sebe dovolj dobro poznam (verjetno Master of Sports nekaj pomeni), da vem kako izgubljeno ponovitev nadoknaditi, kako dihati v prvi, kako v drugi in tretji, kako do osme minute, kako v deveti in kako v zadnji.

Pri začetnikih pa je stvar nekoliko drugačna. Pulza bolj ali manj ne merimo. Vsaj ne, kadar dvigujemo Kettlebelle. Pulz je pomemben del pri teku in kadar postavljamo bazo, ter seveda na tekmi, da ne gremo “predaleč”, ker potem ni več poti nazaj.

Večkrat sem že rekel, da se Kettlebell Lifting začne od ranka Master of Sports dalje. Takrat boste upoštevali tudi pulz!

Do takrat pa je pomembna samo ena stvar.

In to sta dve.

Tempo, tehnika in potrpežljivost!

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017