Pripravljenost, “pripravljenost” ali… pripravljenost?

 

Screen Shot 2016-01-08 at 13.18.22

If you failed to prepare… prepare to fail!

Saj sem vendar naredil vse! Treniral moč, eksplozivnost, gibljivost, gimnastične elemente, vzdržljivost, raziskal nova gibanja, se naučil uporabljati vseh nevemkolikosto novih vadbenih pripomočkov, ki so zadnje čase preplavili Gyme, fitnes centre, vadbene centre, stadione…

Zopet se moram dotakniti slovenske terminologije, ki nas nekoliko omejuje. V angleščini je nekoliko lažje zapisati razlike, vseeno pa veliko ljudi ne loči, kaj izraza pomenita.

Screen Shot 2016-01-08 at 13.17.29

Fitness, Preparedness and Work Capacity.

Po slovensko: biti fit, biti pripravljen ali sposobnost opravljati delo.

Sposobnost opravljati delo: pomeni splošno sposobnost telesa kot “stroja” da opravlja neko delo, na različni intenzivnosti in trajanjem in za to uporablja določen energijski sistem.

Biti fit: pomeni, da lahko specifično delo opravljamo pod določenimi pogoji. Oziroma, sposobnost varnega in uspešnega spopadanja z določeno nalogo.

Pripravljenost: za razliko od tega, če smo fit se pripravljenost ves čas spreminja. Pripravljenost je sestavljena iz dveh komponent, ena je hitro spreminjajoča se, druga pa počasi. Počasi spreminjajoča se kompomenta definira kako fit smo, hitro spreminjajoča se pa, kako hitro se bomo utrudili pri določeni nalogi.

Screen Shot 2016-01-08 at 13.18.45

Potrebno je ločiti med pripravljenostjo in biti fit (Fitnesom). Fitnes pomeni počasi spreminjajočo se komponento, ki jo razvijamo skozi daljše časovno obdobje.

Pripravljenost pa je hitro spreminjajoča se. Odvisna je od mentalnega počutja, bolezni, utrujenosti, količine spanja v tem obdobju, in ostalih tako ali drugače stresnih faktorjev.

Pripravljenost je rezutlat kombinacije splošne pripravljenosti (Fitnesa) skozi daljše časovno obdobje in pa mentalnega stanja in ostalih distrakcij, ki jih mora biti čim manj.

Screen Shot 2016-01-08 at 13.17.52

Kadar govorimo o športni pripravljenosti moramo upoštevati 5 glavnih komponent:

  • fizična pripravljenost
  • učenje motoričnih spretnosti
  • psihološka pripravljenost
  • psihološka in fizična regeneracija
  • primerna (športna) prehrana

V fazi priprav ločimo med splošno fizično pripravljenostjo (GPP) ali specifično fizično pripravljenostjo (SPP), upoštevajoč vmesne faze (tekmovalno obdobje, regeneracija, stabilizacija, pretvorba maksimalnemoči v vzdržljivost…)

Glavne komponente, ki jih lahko natreniramo so: maksimalna moč, hitrost, eksplozivnost, mišična in cardiovaskulanra vzdržljivost in fleksibilnost.

Kettlebell Lifter mora biti fit, pripravljenost na tekmo pa je odvisna od veliko drugih stvari. Za to je potrebno dobro zasnovati plan, da je tekmovalec v najboljši formi (fit in pripravljen) za najpomembnejšo tekmo v sezoni, ali za nekaj tekem zapored.

Padec forme je potrebno planirati, kajti, če se nam zgodi v nepravem obdobju smo lahko kljub zelo dobremu delu v pripravljelnemu obdobju na tekmo zelo slabo pripravljeni.

Izkušnje, ki se jih dobiva na tekmah so zato neprecenljive, trener pa ima v tem primeru zelo pomembno nalogo, saj mora atleta v pravem trenutku spočiti, dovolj motivirati in pa psihofizično pripraviti na tekmo.

Zelo velikokrat (sploh v Kettlebell Liftingu) vidimo posnetke neverjetnih rezultatov na Facebooku in youtube kanalih, dvignjene velike teže, osebni rekordi nekaj mesecev pred tekmo, celo tri tedne pred tekmo.. na dan tekme pa… Strah? Bolezen? Trema?

Screen Shot 2016-01-08 at 13.24.47

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017