“Zofa” udobja

Zdaj sigurno že poznate svoje številke, poznate cone intenzivnosti, veste kaj je FTP, kaj je MAP, maksimalna moč, repetativna moč, lokalna mišična vzdržljivost… 

Super!

Ob rednem prebiranju mojih člankov vam lahko hitro pride na misel: “tale stran pa ni zame”, oziroma, “tole pa ni namenjeno vsakomur”, ali pa “večine tole sploh ne zanima”…

Prav imate. Ta blog ni namenjen večini. Ta blog ni namenjen povprečnemu človeku. Tale članek nima veze s fitnes industrijo… 

Ta članek je namenjen TEBI! 

Ja, tebi, ki še zmeraj bereš, ki se vračaš na to stran. 

Dobro, zdaj ko poznamo osnovne izraze in vemo, da stran ni namenjena kavčarjem, lahko nadaljujemo. 

“Give me 6 hours to chop down a tree, and I will spend first four sharpening the  axe” je rekel Abraham Lincoln. 
Preneseno v treniranje, to pomeni, da se moraš na trening dobro pripraviti. V večini primerov to namesto vas naredi vaš trener, če pa ste seznanjeni z energijskimi sistemi, ciklizacijo, conami intenzivnosti in podobno piflarijo, pa to lahko storite tudi sami. 

Tako veste, kakšen je cilj treninga, veste kako se ga lotiti, veste s kakšno intenzivnostjo delati in veste… jah, veste da bo peklo, da bo bolelo, da boste trpeli. 

Nič vam ne pomaga, če poznate vaše cone in potem vztrajate na spodnjem robu le teh. Seveda ni pametno iti ven iz cone, kateri je trening namenjen! Pomembno je, da poznate svojo cono udobja, potem pa iz nje izstopite in začnete uživati.

Zakaj “4 urna priprava na na 2 urni trening”, kot je rekel Abraham, oziroma, v našem primeru, zakaj vsa mentalna priprava in ogrevanje 20 minut za 6 minutno serijo?

Veliko črnila je bilo prelitega o mentalni pripravi na trening. Pa odnosu do treninga in kako se le ta reflektira na tekmi. Pa o emocijah, ki jih na treningu hranimo za tekmo… Vse to je del priprave na tekmo. Vsak trening, vsaka serija, vsaka ponovitev!

Seveda se tukaj poraja vprašanje: kako naj uživam, če pa izstopim iz svoje cone udobja. 

Tukaj ne morem razložiti drugače, kot pa s primerom, oziroma po “plasteh”.

Zamislite si svojo novo zofo. Saj veste, usnjena, z nastavljivim naslonjačem, ogrevanjem, posebnim predalčkom za noge, stojalom za pivo… 

Nekaj časa sedite, potem vam paše, da nekoliko spustite naslonjalo.. pa odprete predalček za noge… odprete pivo, prižgete TV… super, uživate a ne?

Koliko časa? Mogoče bi pa malo zamenjali pozicijo, TV kanal, pijačo… kaj kmalu ugotovite, da se morate pretegnit. Vstanete… ah, paše, pa en počep… uf, super za hrbet, še predklon… jaaaaa, mogoče kakšna skleca, trebušnjak.. uf, sploh ni tok slabo če se kosti malo premikajo, mišice malo aktivirajo, kri hitreje steče po žilah… 

Kaj pa če bi namesto kavča kupil superge in šel na sprehod? JA! Lepo počasi po poti spominov in tovarištva. Tako, 20 minut.. mogoče 30? Zdaj pa me že zanima, koliko kilometrov lahko prehodim v 30 minutah! Hmn, verjetno kakšnega več, če malo pospešim korak.. lej lej, že tečem! Pa še nekaj.. UŽIVAM!

Rad bi tekel hitreje, moram malo ojačati trup, če hočem daljši korak, moram malo ojačati noge. Hmn, ne me hecat, sem že v Gymu… kaj še če v roke primem kakšno utež? 4kg? Uf, težke so, ampak 10 ponovitev bo že šlo… po enem mesecu, 3×15 ponovitev z 8kg! In tečem lahko hitreje, dlje in se ne utrudim… 

Počep na eni nogi! Skleca na eni roki?!?! Dvig na drog… vse to zmorem. Vse to je bilo še pred 12 tedni znanstvena fantastika in edini užitek je bilo ležanje na tisti zofi! 

Grem še korak naprej?

Primeš Kettlebell, narediš 10 ponovitev s 16kg. Treniraš Kettlebell Lifting. Delaš serijo 5 minut. V intenzivnosti FTP. Kmalu vidiš, da bi lahko hitreje, delaš hitreje.. še hitreje, vzameš težje Kettlebelle.. in voila, že dviguješ 2x24kg s tempom 8 ponovitev v minuti.

Seveda, pečejo mišice, pečejo pljuča, boli, hočeš nehat… ampak, pripravil si se na to, želiš si, UŽIVAŠ v tem… 

Hec je, da užitek ne predstavlja korakanja nazaj, sedenja v zofi dalj časa, se manj gibati.. užitek predstavlja nekaj, kar lahko narediš samo ti. TI!

Nihče ne more trditi, da nečesa ne morete narediti. Res pa je tudi, da nihče ne bo namesto vas vstal iz zofe in se pričel gibati.

Ja, vsak ima drugačne cilje, vendar mi nihče ne bo rekel, da ima kdo cilj sedeti v zofi in delati nič.. Mogoče.. tvoj prijatelj, ki itak nima volje prebrati tega članka do konca. Mogoče poznaš koga.. ampak TI nisi tak(a)!

Kaj pa naj z novo zofo? Jah, po treningu se zleknite vanjo in se spomnite, kako radi bi spet vstali iz nje in začeli uživati!watermark-image-php

Comments are closed.

Spletna stran Kettlebell Slovenija © 2010-2017